Sökning: "Sociala medier tal"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden Sociala medier tal.

  1. 11. Hur uppfattas och används Facebook av användare som är 65 plus? : Examensarbete inom Människa Datorinteraktion (MDI) för magisterexamen

    Magister-uppsats, KTH/Teoretisk datalogi, TCS

    Författare :Berit Görndt; [2016]
    Nyckelord :Internet; computer; Human-Computer Interaction HCI ; network; older adults; information; communication; friends; communities; social media.; Internet; datorer; Människa Dator-Interaktion MDI ; nätverk; seniorer; information; kommunikation; vänner; gemenskap; sociala medier.;

    Sammanfattning : The older generation now have plenty of time for daily use of their computers. (1) Nordicom´s Mediabarometer from March 2014 shows that among daily users of the Internet, the age group 65-79 look for more information and digital companionship. LÄS MER

  2. 12. "Det är väl det som är grejen, att man inte kan se på en människa hur det mår...alltid." : En kvalitativ studie om skolkuratorers konstruktioner av psykisk ohälsa bland flickor i årskurs 7-9

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ellen Hedlund; Maja Huhn; [2015]
    Nyckelord :Psykisk ohälsa; Skolkuratorer; Diskurs; Flickor;

    Sammanfattning : Ett flertal forskningsstudier visar att psykisk ohälsa går allt lägre ner i åldrarna, framförallt bland flickor där ohälsan i vissa fall har dubblerats de senaste åren. Allt fler unga flickor ut­vecklar ångestproblematik, sömnsvårigheter och självskadebeteenden. LÄS MER

  3. 13. Den fördelade makten i vardagsrummet: : En kritisk diskursanalys av PR-konsulters tal om sociala medier som kommunikationskanal.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Jacob Westman; [2015]
    Nyckelord :Social media; Power; Michel Foucault; Critical discourse analysis; Sociala medier; makt; Michel Foucault; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this study was set against the background that social media today are used as an platform for companies to communicate with their customers, as well as communicate their brand. Therefore it was interesting to examine this phenomenenon through a critical point of view and try to put light on the different forms of power that is produced on this arena. LÄS MER

  4. 14. Exkludering genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Katja Feltendal; Hawkar Osman Tahir; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier social media; utanförskap; Facebook; Instagram; kommunikation Communication; internet; exkludering;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur sociala medier påverkar våra respondenter och hur stort behov de har av det i dagens samhälle. Till en början av undersökningen har vi endast behandlat ett intresseområde som är sociala medier. LÄS MER

  5. 15. Små till medelstora företags inställning till och användning av sociala medier : - En kvantitativ undersökning av den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik

    Författare :Victoria Hessling; Malin Åsberg; [2013]
    Nyckelord :Web 2.0; Small and Medium Sized Companies; TAM; Social media; Web 2.0; Små och medelstora företag; TAM; Sociala medier;

    Sammanfattning : Sedan tidigt 90-tal har internet utvecklats och fått ett större inflytande på marknaden. Web 2.0 har varit en del i den utvecklingen och definieras som en teknologisk infrastruktur som har aktiverat det sociala fenomenet på webben. Web 2. LÄS MER