Sökning: "Sociala medier tal"

Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden Sociala medier tal.

  1. 16. På tal om fotografi: "folk tycker att det finns regler" : En undersökning om ungdomars fotograferande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Anja Liljefors; [2013]
    Nyckelord :Instagram; sociala medier; kommunikation; fotografi; informellt lärande;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om att ta bilder/fotografera i kontexterna Instagram och Fotografisk bild i gymnasieskolan och bygger på en fallstudie med några gymnasieungdomar. Syftet med undersökningen är att få större förståelse för hur ungdomar tänker när de publicerar bilder på Instagram och när de löser uppgifter i skolan. LÄS MER

  2. 17. Självframställan på sociala medier : Motiv, funktioner och normer för självframställan och sociala interaktioner på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Einar Fessy; [2013]
    Nyckelord :Instagram; social networks; self-production; social connectivity; photograph; picturesharing; Instagram; sociala nätverk; självframställande; sociala förbindelser; fotografi; bilddelande;

    Sammanfattning : Fotografiet har sedan dess födelse alltid fascinerat oss. Som ett sätt att dokumentera, förmedla nyheter, marknadsföra eller dela med sig av något så enkelt som familjesemestern. Fotografiet har onekligen spelat en stor roll i utvecklingen av självrepresentation i många aspekter i människors liv. LÄS MER

  3. 18. Kan företag kontrollera sitt varumärke online? : En kvalitativ studie om villkoren för marknadskommunikation i sociala medier 

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Sofia Gustafson; Tony Hjärtström; [2012]
    Nyckelord :social Media; communication; marketing communication; marketing; corporate identity; corporate image; groundswell; Sociala medier; marknadskommunikation; kommunikation; företagsidentitet; image; identitet; groundswell; marknadsföring;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to investigate the conditions that prevail when companies put their marketing in social media with the purpose of creating a perception of the risks and opportunities it brings to businesses and ultimately how it may affect the corporate image and identity. Theories: The basis of the problem area are presented through a theoretical framework with the purpose of highlighting the notions of social media, communi- cation, marketing communication, groundswell, corporate identity and image. LÄS MER

  4. 19. Colbert Nation: En metafor för den retoriska situationen i den nya mediaåldern?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Retorik

    Författare :Garth Peot; [2011]
    Nyckelord :Stephen Colbert; retorik; Bitzer; George W. Bush; partesmodellen; den retoriska situationen; nya medier; satir; kommunikation; sociala medier; Languages and Literatures; Social Sciences;

    Sammanfattning : Stephen Colberts tal på Vita Husets korrespondentmiddag 2006 väckte stor uppståndelse tack vare dess budskap och talets snabba utspridning i de nya medierna. Denna uppsats analyserar talets kontext och innehåll för att bedöma huruvida Colberts tillvägagångssätt var passande. LÄS MER

  5. 20. Det är inte så enkelt : Om talarens relation till publiken

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Martin Löwdin Hansson; [2010]
    Nyckelord :doxa; assemblage; talare; publik; retorik; normer; genus;

    Sammanfattning : In this thesis I discuss the adaption of the speaker to the audience, and suggest a radical re-imagining of both the act of adaption and the reasons why adaption is necessary. My main purpose is to introduce social complexity into what I see as the pivotal point of both classic and modernrhetoric and thereby create new possibilities for future research. LÄS MER