Sökning: "Specialpedagogen som handledare"

Visar resultat 11 - 15 av 37 uppsatser innehållade orden Specialpedagogen som handledare.

  1. 11. Starka system och bräckliga broar En studie om övergångar från och inom förskola och skola för barn och elever med en NPF-problematik utifrån ett systemteoretiskt- och specialpedagogiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jonas Malmgren; Johanna Palmaeus; [2018]
    Nyckelord :Förskola; Förskoleklass; NPF; Organsisation; Skola; Specialpedagogiska perspektiv; Systemteori; Övergångar; Överlämningar;

    Sammanfattning : AbstractProgram och kurs: Specialpedagogprogrammet/ Magisteruppsats 15hp Nivå: Avancerad nivå Termin/år: Vt 2018 Handledare: Lisa Hellström Examinator: Magnus ErlandssonTitel/ Rapportnummer: Starka system och bräckliga broar - En studie om övergångar från och inom förskola och skola för barn och elever med en NPF-problematik utifrån ett systemteoretiskt- och specialpedagogiskt perspektiv.Nyckelord: förskola, förskoleklass, NPF, organisation, skola, specialpedagogiskt perspektiv, systemteori, övergångar, överlämningar. LÄS MER

  2. 12. Plats för förändring - en studie om Statens institutionsstyrelse och specialpedagogiken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helen Andersson; [2018]
    Nyckelord :Examensordning; förhållningssätt; samarbete; Statens institutionsstyrelse; specialpedagogik;

    Sammanfattning : SammanfattningAndersson, Helen (2018). Plats för förändring – en studie om Statens institutionsstyrelse och specialpedagogiken (Place for Change- a Study of The Swedish National Board of Institutional Care and Special Education). LÄS MER

  3. 13. Lärandeprocesser i handledande samtal. En intervjustudie med sex specialpedagoger

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Helena Svanängen; Frida Toivanen; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Studien är en kvalitativ studie där sex specialpedagoger har intervjuats i semistrukturerade intervjuer. Snöbollsurval har använts för att finna informanter för studiens syfte och frågeställningar. Studiens syfte har varit att undersöka hur erfarna handledare beskriver och resonerar kring handledande samtal med lärare. LÄS MER

  4. 14. ”I”ll Report to the Writing Workshop…”- Interview Study with SFI Teacher, Mother Tongue Teacher and Special Educator

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nuray Senli Elagöz; [2016]
    Nyckelord :dyslexi; läs- och skrivsvårigheter; lässtrategier; SFI-elever; språk-; läs- och skrivutveckling;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING/ABSTRAKTTitel: ”Jag anmäler till Skrivverkstan…”. En intervjustudie med SFI-lärare, modersmålslärare och specialpedagog. ”I´ll report to the Writing Workshop…”- Interview Study with SFI Teacher, Mother Tongue Teacher and Special Educator. LÄS MER

  5. 15. The language stimulating classroom. An ethnographic study focusing on the environment, opportunities and interaction

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Kristensen; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Det språkstimulerande klassrummet. En etnografisk studie med fokus på miljö, möjligheter och interaktion. LÄS MER