Sökning: "Specialpedagogen som handledare"
Visar resultat 11 - 15 av 37 uppsatser innehållade orden Specialpedagogen som handledare.
11. Starka system och bräckliga broar En studie om övergångar från och inom förskola och skola för barn och elever med en NPF-problematik utifrån ett systemteoretiskt- och specialpedagogiskt perspektiv
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractProgram och kurs: Specialpedagogprogrammet/ Magisteruppsats 15hp Nivå: Avancerad nivå Termin/år: Vt 2018 Handledare: Lisa Hellström Examinator: Magnus ErlandssonTitel/ Rapportnummer: Starka system och bräckliga broar - En studie om övergångar från och inom förskola och skola för barn och elever med en NPF-problematik utifrån ett systemteoretiskt- och specialpedagogiskt perspektiv.Nyckelord: förskola, förskoleklass, NPF, organisation, skola, specialpedagogiskt perspektiv, systemteori, övergångar, överlämningar. LÄS MER
12. Plats för förändring - en studie om Statens institutionsstyrelse och specialpedagogiken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningAndersson, Helen (2018). Plats för förändring – en studie om Statens institutionsstyrelse och specialpedagogiken (Place for Change- a Study of The Swedish National Board of Institutional Care and Special Education). LÄS MER
13. Lärandeprocesser i handledande samtal. En intervjustudie med sex specialpedagoger
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Abstract Studien är en kvalitativ studie där sex specialpedagoger har intervjuats i semistrukturerade intervjuer. Snöbollsurval har använts för att finna informanter för studiens syfte och frågeställningar. Studiens syfte har varit att undersöka hur erfarna handledare beskriver och resonerar kring handledande samtal med lärare. LÄS MER
14. ”I”ll Report to the Writing Workshop…”- Interview Study with SFI Teacher, Mother Tongue Teacher and Special Educator
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SAMMANFATTNING/ABSTRAKTTitel: ”Jag anmäler till Skrivverkstan…”. En intervjustudie med SFI-lärare, modersmålslärare och specialpedagog. ”I´ll report to the Writing Workshop…”- Interview Study with SFI Teacher, Mother Tongue Teacher and Special Educator. LÄS MER
15. The language stimulating classroom. An ethnographic study focusing on the environment, opportunities and interaction
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Titel: Det språkstimulerande klassrummet. En etnografisk studie med fokus på miljö, möjligheter och interaktion. LÄS MER