Sökning: "vad är spontanköp"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden vad är spontanköp.

  1. 1. Konsumera mera!- En fallstudie av inspiration i saluhallen på IKEA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Nielsen; Louise Zimmergren; Sara Tunelid; [2011]
    Nyckelord :ikea; inspiration; saluhallen; spontanköp; volymhandel; sinnen; konsumentens köpprocess; impulser; aktivitetsyta; oplanerade köp; butiksatmosfär; köphjälp; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vad som inspirerar kunder att handla när det kommer till volymförsäljning. Vidare är syftet att ta reda på om butiken kan hjälpa kunden att minnas att hon vill göra ett köp. LÄS MER

  2. 2. Extern marknadskommunikation : Uppfattas företagets budskap rätt av målgruppen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Susanne Johansson; Emelie Smedelindh; [2010]
    Nyckelord :kanal; marknadskommunikation; budskap; målgrupp; annons;

    Sammanfattning : En ekonomisk utveckling har skett på marknaden under de senaste åren där människan gått från att endast köpa det nödvändigaste till att idag köpa mer än vad som behövs. Samtidigt massproduceras produkter till att det blir ett överskott på marknaden, vilket leder till låga priser och större konkurrans där olika medel används. LÄS MER

  3. 3. Consumption in life transition : How do unemployed consumers behave in the marketplace?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Cecilia Sihvo; Diana Mesanovic; [2010]
    Nyckelord :life transition; consumer identity; consumption; social class; the self- concept; the extended self; resistance; consumer resistance; escaping the market; desires; consumer desire; purchase decision; consumer decision; experience; impulse buying; consumer; involvement; methods; preparations; temptations; collecting information; priorities; everyday life resistance; reversed habitual decision making; the process of consumption in life transition.; livsförändring; konsument identitet; konsumtion; samhällsklass; självuppfattning; utökat ego; motstånd; konsument motstånd; fly från marknaden; begär; konsument begär; köpbeslut; konsument beslut; upplevelse; spontanköp; konsument; involvering; metoder; förberedelser; frestelser; samla information; prioriteringar; vardags motstånd; omvänt rutin besluts genomförande; konsument processen under en livsförändring.;

    Sammanfattning : Background: We live in a world where not everyone is employed; numerous people havelost their jobs due to several factors where one of them is the economic crisis. This has hada huge impact on Sweden and the unemployment rate. Previous research has shown thatinflation, unemployment, and high interest rates represent risks to consumer welfare. LÄS MER