Sökning: "Spel Hall"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Spel Hall.
1. Möte med religion i spelets värld : En representationsanalys av shinto och buddhism i Ghost of Tsushima
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : In this essay, the author examines religion and how it is represented in the video game Ghost of Tsushima. With the representation term and its meaning from Stuart Hall, the author aims to analyse religious aspects in the game’s environment and story, thus in the end picking out the representation that the games create of religion. LÄS MER
2. Gnesta medborgarhus
Magister-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Ett nytt medborgarhus i Gnesta bredvid tågstationen i centrum. Betongskivor som är ca 6 gånger 6,5 meter i storlek bär utstickande huvudbjälklag. Skivorna är vinklade 9 grader relativt mot bjälklagets kontur och byter riktning på nästa nivå. Smala höga fönster är monterade i slitsarna. LÄS MER
3. "Med chanser för lite guldregn" : En studie om spelbolags gestaltning av spel om pengar med hjälp av celebriteter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose with this essay was to study the relationship between gambling companies marketing through a celebrity and the ways gambling is portrayed in commercials. We combined a multimodal analysis with semiotic elements and a group interview in order to explain and get an understanding of gambling companies ways to market their services. LÄS MER
4. ”Vem möter mig i hallen idag?” ”Who will welcome me in the hall today?”
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning,Behovet av anknytning finns hos alla människor redan från födseln. Det utvecklas i sam- spel med föräldern och grundas i förälderns förmåga för tröst och beskydd. När barnet är i förskola är pedagogen, ur ett anknytningsperspektiv, ersättare för föräldern. LÄS MER
5. Gamification – En strategi för att skapa användarengagemang
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Denna studie behandlar gamification som strategi för att skapa användarengagemang. Gamification innebär användandet av spelmekanismer inom icke spelkontexter. Vi har genomfört en kvalitativ intervjustudie om gamifications potential att påverka resenärers beteende, med fokus på att få dem att resa mer kollektivt. LÄS MER