Sökning: "Strategiskt varumärkesbyggande."

Visar resultat 11 - 15 av 36 uppsatser innehållade orden Strategiskt varumärkesbyggande..

  1. 11. Att bygga en destinations varumärke : en studie om hur Destination Marketing Organizations använder sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Borg; Evelina Pettersson Bråthe; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aldrig tidigare har det varit så viktigt för destinationer att på ett strategiskt och effektivt sättanvända sig av sociala medier. Den digitala förändringen har gjort det möjligt för ett varumärkes följare på sociala medier att uttrycka, utbyta och dela tankar samt åsikter om varumärket med andra. LÄS MER

  2. 12. Translucent concrete in product design : Implementation of a new segment of design products through Strategic branding

    Master-uppsats, KTH/Produkt- och tjänstedesign

    Författare :JULIA CASSEL; AGNES ÖSTEVIK; [2018]
    Nyckelord :Butong; product design; strategy implementation; strategic branding; prototyping; consumer market; brand positioning; brand identity; brand platform; design guidelines; standardised production; customisation; manufacturing; Butong; produktdesign; strategi; strategiskt varumärkesbyggande; prototyp; konsumentmarknad; varumärkespositionering; varumärkesidentitet; varumärkesplattform; designriktlinjer; standardiserad produktion;

    Sammanfattning : The company Butong is based on a patented process of casting concrete between two layers of bubble wrap, resulting in panels of translucent concrete. This material is mainly applied as panels in vertical gardens and light installations. Today, the business is based on projects that require custom made designs. LÄS MER

  3. 13. ICA-handlares varumärkesbyggande genom internkommunikation och employer branding : En studie ur ett strategiskt kommunikativt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jonathan Alexandersson; Oscar Falkman; [2018]
    Nyckelord :Employer branding; Internkommunikation; Strategi;

    Sammanfattning : The purpose of this essay has been to study if the CEO of a specific ICA-store are using their employees in order to build the brand that they want for their specific store, and especially if they are using a strategy called employer branding. It is interesting to study this since almost everyone in Sweden gets affected of ICA in their everyday life and it is interesting to study how they have been able to build a brand that is so successful. LÄS MER

  4. 14. Varumärken är kalejdoskopiska - en studie om narrativ och motnarrativ i influencer marketing

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Mattias Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; Bourdieu; fältanalys; varumärkesnarrativ; varumärkesbyggande; narratologisk analys; Social Sciences;

    Sammanfattning : According to cultural theorist Douglas Holt is a brand the sum of the narratives surrounding the brand. Recently, brand managers are increasingly using influencer marketing to affect these narratives in order to enhance brand equity. This study investigates how different narratives associated with a brand compete for being the dominant narrative. LÄS MER

  5. 15. Gilla mig, jag är känd! : En studie av hur fyra kända svenska profiler använder Instagram i sitt personliga varumärkesbyggande.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Svensson; Erika Savander; [2016]
    Nyckelord :personligt varumärke; kommunikationsstrategier; sociala medier; Instagram; självpresentation; identitet;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar öka förståelsen för individers identitetsskapande på den sociala medie-plattformen Instagram. Som digital kanal fyller den en viktig funktion för marknadskommunikation i dagens samhälle. Vem som helst kan numera driva marknadsföring online, privatpersoner som företag. LÄS MER