Sökning: "Strategiskt varumärkesbyggande."
Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden Strategiskt varumärkesbyggande..
16. Varför flyttar ingen hit? : en studie av landsbygdskommuners arbete med varumärkesbyggande insatser och platsmarknadsföring
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sverige är idag det EU-land som urbaniseras allra snabbast och mer än var femte svensk lever nu i en storstad. Utvecklingen kan delvis härledas till en strukturomvandling i ekonomin, från en industriell till en post-industriell ekonomi, med stark tillväxt i branscher som driver den urbana utvecklingen. LÄS MER
17. Sökmotoroptimering - mer än synlighet online: En kvalitativ studie om svenska universitets strategiska arbete med sökmotoroptimering ur ett varumärkesperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar öka förståelsen för hur svenska universitet använder sökmotoroptimering i sitt arbete för att synliggöra information på webben. Studien ämnar även öka förståelsen för hur verksamma inom universitetsbranschen motiverar användningen av och målet med verktyget. LÄS MER
18. Identitetsskydd för näringsverksamhet - Närmare om några rättsliga möjligheter för näringsidkare att skydda sig mot konkurrenter som åker snålskjuts
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Branding is the term used to denote the work being done to build strong brands. Branding has increasingly come to focus on building an identity and a brand image around businesses to create competitive advantages. LÄS MER
19. Vem skapar förändring?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur samproduktion av en omprofilering sker inom varumärkesforum på sociala medier.Uppsatsen grundar sig i en kvalitativ forskningsstil och använder sig av en netnografisk studie av fallföretaget Oatlys varumärkesforum på sociala medier i kombination med en semistrukturerad telefonintervju med Sara Hansson, ansvarig för sociala medier på fallföretaget Oatly. LÄS MER
20. Interagera mera?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Utvecklingen av internet och sociala medier har gjort att företag tvingas tänka nytt kring marknadsföring och varumärkesbyggande. Dagens konsumenter använder sig av flertalet mediala kanaler för att knyta an till varumärken, och allt fler företag väljer således att använda sig av sociala medier i marknadsföringssyfte, såsom Facebook och Instagram. LÄS MER