Sökning: "Strategiskt varumärkesbyggande."

Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden Strategiskt varumärkesbyggande..

  1. 21. Hur använder företag sponsring som verktyg för att påverka sitt varumärkeskapital? : En kvalitativ studie om företags varumärkesbyggande och sponsring

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Erik Lundström; Per Wikner; [2014]
    Nyckelord :sponsring; varumärkeskapital; varumärkesbyggande; varumärke; brand equity; sponsorship; A-ERIC;

    Sammanfattning : Begreppet sponsring har förändrats över tid från det som tidigare mer betraktades somvälgörenhet. Utvecklingen inom området har medfört att sponsring idag kan ses som ett viktigt marknadsföringsinstrument där företagen har en väl bearbetad plan för hur verktyget ska användas. LÄS MER

  2. 22. När makten blir din kompis - en studie i polisens kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linn Arledal; Linnea Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Communication management; public sector; New Public Management; corporate branding; storytelling; brand-as-a-person; transparency; legitimacy; Facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : Today, many organizations, both within the private and the public sector, have developed a presence in different social media channels. It is of most importance to perpetually scrutinize entities because of their position of power in the society. LÄS MER

  3. 23. Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärkesbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sophie Björkqvist; Elina Schüler; [2013]
    Nyckelord :Politik; retorik; personligt varumärkesbyggande; presidentkandidat; kandidatfruar;

    Sammanfattning : Abstract TITEL Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärksbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012 FÖRFATTARE Sophie Björkqvist & Elina Schüler HANDLEDARE Ulf Petäjä EXAMINATOR Ronny Severinsson TYP AV RAPPORT C-uppsats ÄMNE Medie- och kommunikationsvetenskap SEKTION Sektionen för Hälsa och samhälle, Högskolan i Halmstad 2012 SYFTE Syftet med studien är att undersöka Michelle Obamas och Ann Romneys retoriska verktyg och argument som används i särskilda tal, som hjälper till att bygga presidentkandidaterna Barack Obama och Mitt Romneys varumärke under valkampanjen 2012. Studien ämnar också öka förståelsen kring att presidentkandidaterna ses som varumärken och inte politiker. LÄS MER

  4. 24. ATT SKAPA EN AMBASSADÖR : EN UPPSATS OM VARUMÄRKESBYGGANDE INIFRÅN

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Alexandra Ekström Madrid; Fredrik Hermelin; [2012]
    Nyckelord :Organisationskommunikation; internkommunikation; intern kommunikation; ambassadörskap; varumärkesbyggande; intern marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den interna kommunikationen kan användas för att stärka den externa kommunikationen, det vill säga stärka varumärket och förenkla varumärkesbyggandet. Genom att de anställda verkar som ambassadörer för varumärket kan ett företag stärka sin position både externt och internt. LÄS MER

  5. 25. Att stärka kundrelationer genom sociala medier: Ikano Bostad

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Kristian Starck; Marcus Åkergren; Carl Lansryd; [2012]
    Nyckelord :Social media; Customer relationships; Facebook; YouTube.; Sociala medier; Kundrelationer; Facebook; YouTube.;

    Sammanfattning : Datum: 2012-05-30. Studienivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi med inriktning marknadsföring, 15 HP. Lärosäte: Mälardalens Högskola, Västerås, Sverige. Institution: Akademin för Hållbar Samhälls- och Teknikutveckling, HST. LÄS MER