Sökning: "Strategiskt varumärkesbyggande."

Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden Strategiskt varumärkesbyggande..

  1. 6. Varumärket Helsingborg - en kvalitativ studie om invånardeltagande i staden för dig som vill något

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linnéa Ivarsson; Sara Schölander; [2020]
    Nyckelord :Place brand; city brand; participatory place brand; democracy; brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract This study aims to examine how Helsingborg City handles the balance between creating a strong city brand and at the same time being responsive, listen to and involve the city’s residents. The empirical material in this study consists of five semi-structured interviews with people who are involved in the communicative and brand building work at the city of Helsingborg, as well as three strategy documents related to the brand of Helsingborg. LÄS MER

  2. 7. Varumärkesbyggnad genom hållbarhetsrapportering : en fallstudie av NCC:s hållbarhetsrapporter mellan 2013–2018

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Rubab Chowdhury; Rasmus Nyqvist; Gustaf Linderoth; [2019]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesbyggnad; hållbarhetsredovisning; hållbarhetsrapporter; legitimitet; identitet;

    Sammanfattning : Varumärket har på senare tid blivit en viktig tillgång i ett företag. Med ett starkt varumärke kan företag särskilja sig från närstående konkurrenter och erhålla ett mervärde för intressenter som kan vara gynnande ur ett företagsekonomiskt perspektiv. LÄS MER

  3. 8. Applying strategic design to stand out in the cargo bike market. : Development of a cargo bike for non-cargo bike people.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anna Mikkelsen; Moa Wernberg; [2019]
    Nyckelord :Electric bike; Cargo bike; Longtail; Product development; Product design; User centered design; Strategic design; Strategic branding.; Elcykel; Lastcykel; Longtail; Produktutveckling; Produktdesign; Användarcentrerad design; Strategisk design; Strategiskt varumärkesbyggande.;

    Sammanfattning : This report presents a master’s degree project in Integrated Product Design at KTH Royal Institute of Technology in Stockholm, on behalf of the company Rawbike. The purpose was tod evelop a design and construction proposal for a cargo bike from a strategic market perspective, that could broaden the audience of Rawbike to include more female users. LÄS MER

  4. 9. Att leda i fred och ofred : En kvalitativ och kritisk studie av Försvarsmaktens implementerade ledarskapsmodell

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Björn Öberg; [2019]
    Nyckelord :Decoupling; Developmental Leadership; Isomorphism; Legitimacy; Rationalized myths; Swedish Armed Forces.; Försvarsmakten; Isomorfism; Legitimitet; Löskoppling; Rationaliserade myter; Utvecklande ledarskap.;

    Sammanfattning : Syftet med den föreliggande studien var att undersöka det utvecklande ledarskapets (UL) relevans för Försvarsmakten genom att studera dess tillämpning och funktion i utbildnings- och förbandsverksamheten. Undersökningen utgick från en kvalitativ och hermeneutisk ansats, då den baserades på intervjuer och tolkningen av dessa. LÄS MER

  5. 10. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Michelsen; Alice Beckman; Julia Torstensson; [2018]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Köpprocessen; Digitalisering; Högengagemangsprodukt; Premiumbil; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER