Sökning: "Textanalys Facebook"

Visar resultat 11 - 15 av 61 uppsatser innehållade orden Textanalys Facebook.

  1. 11. ”Vi är minst lika upprörda och ledsna som ni” En kvalitativ fallstudie av Arlas kriskommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Malin Gladh Stafner; Freja Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Arla; image repair theory; situational crisis communication theory; förebyggbar kris; sociala medier; Facebook; relationsbyggande dialog.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how organizations are trying to rebuild their trust and reputation when they are communicating directly with their customers on social media in a crisis, and to examine how well the organization’s choice of crisis communication fits the crisis type. The aim is also to study how organizations are using the interactive functions on social media in their crisis communication to create dialogue. LÄS MER

  2. 12. ''FÅTAL PLATSER KVAR'' : en kvalitativ textanalys av Malmö Nations rekryteringsarbete på Facebook hösten 2018

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Alicia Svensson; Camilla Håkansson; [2020]
    Nyckelord :Facebook; organisationsteori; Malmö Nation; mytologi; textanalys; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Malmö Nation är en av tolv studentnationer i Lund och drivs som en ideell organisation av engagerade studenter. Denna studie undersöker hur Malmö Nation som organisation har valt att framställa sig under deras rekryteringsperiod hösten 2018, via Facebook. LÄS MER

  3. 13. Platsidentitet inom planprocessen : En studie av ett platsförankrat motstånd

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Cecilia Larsson; [2020]
    Nyckelord :platsidentitet; planering; platsförankrat motstånd; gruppboende; landskapsbild;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i begreppet platsidentitet är syftet med denna uppsats att undersöka och förklara lokalbefolkningens reaktioner och vilka argument de anför i fråga om planering av nya gruppboenden i västmanländska Kvicksund. Teorikapitlet behandlar tidigare forskning gällande platsidentitet och planeringens dilemma, vem som har rätt att bestämma över en plats. LÄS MER

  4. 14. Värdet av lokala nyheter : En kvantitativ studie om hur traditionella lokala medier samspelar med Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Gabriella El Khouri; Mimmi Fouchenette; [2020]
    Nyckelord :Facebook; Helsingborgs Dagblad; Hybridsystem; Lokaljournalistik; Medborgarjournalistik; Medieekologi och Piteå-Tidningen;

    Sammanfattning : Den här studien har undersökt hur traditionella och sociala medier samspelar med varandra i ett medieekologiskt system och hur lokala tidningar interagerar med sin publik på Facebook. Studien har genomförts genom en kvantitativ enkätstudie om lokaljournalistikens roll, och genom en textanalys av datainsamling från två lokala tidningars Facebookinlägg. LÄS MER

  5. 15. Dagens representation av etniciteter i marknadskommunikation av kosmetika : Hur Kicks inkluderar mångfald i deras mediekanaler

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Kristin Hägglund; Ruta Iohannes Haile; Sandra Karlberg; [2020]
    Nyckelord :Media; representation; rasifiering; etniciteter;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur mångfald representeras inom sminkindustrin i Skandinavien, med fokus på Kicks. Undersökningen är baserad på en analys av innehållet på Kicks Facebook-sida och deras hållbarhetsrapporter. Materialet som analyserats är hämtat från tidsperioden 2017-2018. LÄS MER