Sökning: "Trust in news media"

Visar resultat 6 - 10 av 96 uppsatser innehållade orden Trust in news media.

  1. 6. "Om publiken inte litar på en nyhet förlorar den sitt värde" : En kvantitativ studie om Generation Z och deras nyhetsvanor på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Erika Strand; Janne-Marie Reyelts; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; nyheter; Generation Z; digitalisering; källkritik; Uses and Gratification; pålitlighet;

    Sammanfattning : Today, social media is used not only for communication and entertainment, but also as one of the most important platforms for receiving news. A lot of young adults take part in news through social media and in many cases social media is the only source for socially important information. LÄS MER

  2. 7. Russia-Ukraine War: A Critical Assessment of Youth’s Security Threat Perceptions in Växjö

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Emmanuel Sitta Ngissa; [2023]
    Nyckelord :Cold War; Russia-Ukraine war; Security threats; Ontological security; Youths; Crisis preparedness; Perceptions;

    Sammanfattning : Since the end of the Cold War, security and security threats have transcended beyond the traditional security aspects due to changed global interactions in the facets of economic, political, diplomatic and even domestic policies of individual states. The ongoing war between Russia and Ukraine has not only heightened defence and security concerns in Europe and globally but has also revived the Cold War security tensions in some way necessitating an understanding of how contemporary security threats and crisis preparedness are perceived by civilians in this modern day and age. LÄS MER

  3. 8. How fake is fake enough? : Deepfakes potential effect on the way news media is used and experienced today and in the near future

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Ebba Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Deepfakes; AI; News media; Affordances; Constraints;

    Sammanfattning : Deepfakes are synthetic content, like pictures, videos, and sounds, that are generated with advanced deep learning and AI-technology. Anyone can create deepfakes and therefore, deepfakes create threats to the individual, financially and to the society. For example, bullying, defamation, fraud, damage to democracy and news media manipulation. LÄS MER

  4. 9. “Vi kommer inte överleva om vi inte hittar nya läsare” : En kvalitativ intervjustudie om journalisters syn på interaktionen med unga på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Malvina Lindström; Emma Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Interaktion; sociala medier; journalistik; demokrati; kommersiell media; offentliga sfären;

    Sammanfattning : Social media platforms have become a natural part of gathering information and news consumption by the audience. Using social media as a journalistic tool is therefore valuable to reach target audiences, and through this, create a relationship with future subscribers. LÄS MER

  5. 10. "Bli inte lurad" : En retorisk analys av en statlig kampanj om att möta informationspåverkan

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Martin Joby; [2023]
    Nyckelord :Information influence; fake news; propaganda; emergency preparedness; popular education; classical rethoric; visual rethoric; linguistics; Informationspåverkan; falska nyheter; propaganda; beredskap; folkbildning; klassisk retorik; visuell retorik; språkvetenskap;

    Sammanfattning : I en tid av minskande tilltro till objektiv sanning och expertis blir konsten att övertala och kontrollera information avgörande i samhällsdebatten och en utmaning för demokratin. Inom den retoriska traditionen gör man dock en etisk distinktion mellan påverkan med den ömsesidiga nyttan som mål (argumentation) respektive påverkan med syfte att manipulera (propaganda). LÄS MER