Sökning: "Tryckt bok"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Tryckt bok.

  1. 1. Formativ bedömning av elevers läsförståelseutveckling genom gruppdiskussioner : En litteraturstudie om sambandet mellan läsförståelseutveckling, gruppdiskussioner och formativ bedömning med inriktning mot årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :My Dahlqvist; Helena Nordin; [2022]
    Nyckelord :Formativ bedömning; Gruppdiskussioner; Läsförståelseutveckling; Reciprocal Teaching; Quality Talk;

    Sammanfattning : Det svenska samhället bygger på förmågan att kunna läsa och skriva och läsförståelse är av den anledningen en viktig förutsättning för att bli en delaktig samhällsmedborgare. Bedömning av elevers läsförståelse är många gånger problematisk på grund av dess komplexitet, men samtidigt nödvändig. LÄS MER

  2. 2. Ljudbokens möjligheter att ta plats i skolans högläsningsmoment

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Madelen Regina; [2022]
    Nyckelord :Högläsning; ljudböcker; läsförståelse; läsutveckling; talbok;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet var att skapa en uppfattning om den digitala ljudboken kan ta plats i skolans högläsningsmoment. Med ljudböcker avser denna uppsats de digitala ljudböcker som nås via olika streamingtjänster. LÄS MER

  3. 3. “De tycker då att de slösar jättemycket tid och då skriver de bara in svaret” : En empirisk studie om lärares undervisning med och användning av digitala läromedel samt vilka möjligheter/utmaningar det medför

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Ajdin Hodzic; Eric Olsson; [2022]
    Nyckelord :Matematik; digitala läromedel; undervisning; lärare; svårigheter; möjligheter och teckensystem.;

    Sammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka hur matematiklärare i grundskolan undervisar med digitala läromedel. Studien ämnar också till att utforska lärares uppfattningar om svårigheter och möjligheter med att använda digitala läromedel i matematik. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares syn på digitala verktyg i högläsningssituationer : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar av högläsning och digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Maja Elofsson; Hanna Holmberg; [2022]
    Nyckelord :Högläsning; digitalisering; förskola; pedagoger;

    Sammanfattning : Bakgrund: Både högläsning som aktivitet och digitalisering nämns i förskolans läroplan, däremot nämns inga konkreta exempel på hur dessa två ska genomföras. Högläsning är en vanligt förekommande aktivitet i förskolan som går att utföra på många olika sätt, bland annat genom boksamtal, dialogisk läsning eller digitalt via digitala verktyg. LÄS MER

  5. 5. Rödluvan och Vargen

    Magister-uppsats, Konstfack/Institutionen för Konst (K)

    Författare :Imelda Cruz Linde; [2021]
    Nyckelord :Imelda Cruz Linde; Konst; Artistbook; Novell; Rödluvan och Vargen; Little Red Riding Hood;

    Sammanfattning : RÖDLUVAN OCH VARGEN en novell och artistbook. Jag bifogar manuskriptet men även dokumentation. Boken är handbunden. Om- slaget består utav min akvarellmålning, pressad på läder. LÄS MER