Sökning: "Val 2004"
Visar resultat 16 - 20 av 228 uppsatser innehållade orden Val 2004.
16. Modular Sound Absorbing Unit : A system solution for implementation of noise abatement appliance in indoor environments
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : There is a rising concern about the effects of noise on human health. The noise from our technologies and comforts that evokes a negative physiological response as a response, effects like cardiovascular disease, cognitive and hearing impairments are all examples of critical health results stemming from prolonged noise exposure (WHO, 2004 & 2018). LÄS MER
17. Management of pastures : what is affecting the farmers priority?
Master-uppsats, SLU/Dept. of EcologySammanfattning : Natural pastures are important for the biological biodiversity. 2004 did we have 520 000 ha of pastures in Sweden according to the Swedish agency of agriculture, today we have 461 000 ha (Jordbruksverket, 2019). LÄS MER
18. IKT-verktyg slår inte det fysiska mötet : En jämförande fallstudie om chefers kommunikation på distans och på plats
Master-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Verktyg för informations- och kommunikationsteknik (IKT-verktyg) får en viktigare roll inom organisationer, både då medarbetare befinner sig på samma arbetsplats såväl på distans. Att arbeta på distans innebär nya förutsättningar för chefer och kommunikation, något som upplevs vara komplicerat (DeRosa et al. LÄS MER
19. Ekonomi är att välja : En studie av individers villighet att offra nytta för att maximera antalet framtida valalternativ
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Vi har undersökt om individer är villiga att offra nytta för att inte få färre framtida valalternativ, samt om deras beteende systematiskt skiljer sig åt med avseende på kön och utbildning. Detta kopplas till teorier om förlustaversion och flexibilitetspreferenser. LÄS MER
20. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER