Sökning: "Value for Personalization"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden Value for Personalization.

  1. 1. Personalisering med virkning : Emotionellt hållbara produkter genom prosumtion ochanvändarcentrerade metoder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Gry Ekberg; [2023]
    Nyckelord :product design; emotional sustainability; personalization; prosumption; user-centred design; crochet; console table; produktdesign; emotionell hållbarhet; personalisering; prosumtion; användarcentrerad design; virkning; avlastningsbord;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur man med virkningen kan göra det möjligt för användaren att agera somprosument, samtidigt som de kan personalisera en produkt som bidrar till emotionell hållbarhet.Anledningen var för att öka det emotionella värdet i produkten vilket leder till en längre livscykel. LÄS MER

  2. 2. Den slopade ungdomsreduktionen : En studie om nyckelinformanters reflektioner om slopandets konsekvenser för framtida brottslighet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Emma Edman; Isabelle Eklund; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Consequences; Criminal policy; Legislative change; Youth reduction; Attityder; Ungdomsreduktion; Kriminalpolitik; Konsekvenser; Lagändring;

    Sammanfattning : Studien avser undersöka slopandet av ungdomsreduktionen mellan 18 och 21 år (med ett straffvärde på minst ett års fängelse) och vilka effekter lagändringen kan komma att få för framtida brottslighet. Vidare ämnar aktuell studie att ta reda på vilka attityder till lagändringen som finns hos aktörer som arbetar med ungdomar, kriminalitet och hjärnans utveckling. LÄS MER

  3. 3. Digital Dimension of Luxury Automotive Brands: A multiple case study investigating hedonic value creation online

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Sara Horvath; Betty Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Luxury Brands; Automotive Industry; Value Creation; Hedonic Value; Customer Experience; Digital Touchpoints; Customer Journey;

    Sammanfattning : In recent years, there has been a notable shift in the conventional strategies employed by luxury automotive brands towards a more digitalized customer journey. This shift reflects the changing landscape of consumer behavior and the growing influence of technology in shaping customer experiences. LÄS MER

  4. 4. Personalized Behavioral Recaps and Satisfaction

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emma Bjellhagen; Ebba Langemar; [2023]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Relationship marketing; Customer behavior; Personalized summary;

    Sammanfattning : Personalized Behavioral Recaps (PBR), where the most known being "Spotify Wrapped", have become popular relationship marketing campaigns in recent years. Although it has been an expanding trend among companies, there is, to the best of the authors' knowledge, currently no academic research about it. LÄS MER

  5. 5. "We'll tailor your experience"

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kevin Sällberg; Almina Herrlin; [2022]
    Nyckelord :content personalization; interface personalization; customer experience; personalization strategy; enhanced value net approach; Social Sciences;

    Sammanfattning : Personalization is a strategic way for retailers to tailor an experience based on information provided by the customer, to fulfill the individual's needs. It has been explored in great detail, resulting in benefits being revealed, as well as strategies being put forth. LÄS MER