Sökning: "Vodka"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet Vodka.

  1. 1. Method development of flow cytometry analysis of yeast and lactic acid bacteria viability for alcohol fermentation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk mikrobiologi; Lunds universitet/Bioteknik

    Författare :Megha Komahan; [2023]
    Nyckelord :Flow cytometry; yeast; lactic acid bacteria; fermentation; cell viability; applied microbiology; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The usage of yeast in conventional brewing techniques involving alcoholic fermentation is an age-old process. Analyzing the viability and obtaining physiological information regarding the microbial diversity of the fermentation samples plays a pivotal role in obtaining real-time information as well as developing a more efficient process design. LÄS MER

  2. 2. Daniel Craig - Starring as himself? : En sociosemiotisk analys av woke washing då en filmstjärna används i en ny stereotypisk roll förklätt i humor

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jennie Eklund; [2023]
    Nyckelord :woke-washing; maskulinitetsstudier; hegemonisk maskulinitet; stereotyper; performativitet; stjärnstatus; queer; camp; varumärkeskultur; marknadsföringskultur; varumärkesaktivism; sexuell hälsa; RFSU; genus;

    Sammanfattning : Följande studie undersöker ifall woke-washing förekommer eller inte i Belvedere Vodkas reklamfilm Belvedere Present Daniel Craig, Directed by Taika Waititi: Director’s Cut där Daniel Craig spelar rollen som ‘sig själv’ men samtidigt förklaras ha blivit humoristiskt koreograferad. Detta görs genom frågeställningarna: “Hur representeras maskulinitet genom framförande och kostym av Daniel Craig i rollen som ‘sig själv’?” samt “Hur tolkas gestaltningen av mansrollerna när Belvedere Vodka beskriver Craig som humoristiskt koreograferad?”. LÄS MER

  3. 3. Lagret utan människan En fallstudie om lagerautomationens utveckling och framtid med fokus på Absolut Vodka Åhus

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Svedman; Ludvig Mattsson; [2021-06-30]
    Nyckelord :Automatisering; lagerautomation; lagerhantering; framtida lager; Industri 4.0; robotisering; Warehouse Management System; höglager och Artificiell Intelligens.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Kundernas höga krav på leveranser har bidragit till att försörjningskedjor måste se över lagerhanteringen för att kunna konkurrera med lågkostnadsländer. Lagerhållning ska idag ske på ett snabbt och effektivt sätt, med möjlighet att spåra leveranser. Industri 4. LÄS MER

  4. 4. How weird elements in brand communication can strengthen brand intimacy.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yingting Zhang; Francesco Carlino; Undine Himmelsbach; [2021]
    Nyckelord :Brand Communication; Advertisement; Brand Identity; Brand Personality; Elements of Weirdness; Elements of Surprise; Brand Rejuvenation; Brand Positioning; Brand Intimacy; Brand Rhetoric.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: The purpose of this paper is to explore “weird elements” as part of brand communication in relation to brand intimacy. To define the purpose more precisely, this paper will focus on four specific research questions with reference to the selected case examples: 1. Which message is conveyed? 2. LÄS MER

  5. 5. Internal Brand Pilgrimage - A conceptualization of how brands with a heritage use corporate museums internally

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Lehmann; Axel Åkerlund; [2017]
    Nyckelord :internal brand pilgrimage; corporate museums; internal branding; corporate heritage brands; corporate storytelling; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose is to explore the phenomenon of utilizing corporate museums in internal branding, in order to understand what they are, how they are used and why in the context of strategic brand management in general and brands with a heritage in particular. Methodology: A qualitative multiple case study with a constructionist and inductive approach has been executed. LÄS MER