Sökning: "Vygotsky proximal"

Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden Vygotsky proximal.

  1. 6. Collaborative Writing Tasks with the Goal of Developing All-round Communicative Competence in L2 English

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Erik Vesterlund; Shvan Erfan Ali; [2022]
    Nyckelord :collaborative writing; secondary school; negotiation of meaning; LRE’s; ZPD; L2;

    Sammanfattning : This study explores to what extent frequent language-related episodes aid language acquisition through collaborative writing tasks for L2 learners. Recent research drawingupon established theories such as Vygotsky’s sociocultural theory, including the concepts of the zone of proximal development, the more knowledgeable other, and negotiation of meaning indicates that collaborative writing is beneficial for L2 learners (Watanabe & Swain, 2007; Storch, 2011; Swain & Watanabe, 2012). LÄS MER

  2. 7. Likheter och skillnader i arbete med digitala verktyg på grundskola och grundsärskola i ljuset av aktuella utvecklingspedagogiska teorier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Natalia Guzowska; [2021]
    Nyckelord :Digitalization; digital tools; compulsory school; compulsory school for pupils with learning disabilities; school-age educare; ICT; Digitalisering; digitala verktyg; digital teknik; grundskola; grundsärskola; fritidshem; IKT; Digitalization; digital tools; compulsory school; compulsory school for pupils with learning disabilities; school-age educare; ICT;

    Sammanfattning : Denna studie belyser likheter och skillnader i användningen av digitala verktyg på grundskola och grundsärskola. Med tanke på att dessa två olika verksamheter där både läroplan, arbetssätt samt resurser skiljer sig åt markant vill jag ta reda på vad det egentligen är som är orsaken till en obalans i arbetet med digitala verktyg samt hur stor chans till en likvärdig utbildning eleverna får utifrån deras tillhörighet till olika skolformer. LÄS MER

  3. 8. The Advantageous and Disadvantageous Aspects of Utilizing Cooperative Learning in an ESL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jens Hultberg; Filip Söderberg; [2020]
    Nyckelord :Cooperative learning; ESL classroom; Advantages and disadvantages;

    Sammanfattning : This evaluation of research investigates the advantageous and disadvantageous aspects of utilizing cooperative learning into the ESL (English as a second language) classroom for pupils at an elementary education level. Teachers need to be contemporary with their pedagogy and lesson design and implement methods that can enable that the national criteria regarding knowledge requirements in the syllabus for English are met. LÄS MER

  4. 9. Att skapa samhällsvetare - Ämneslitteracitet i samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Julia Eklund; Nellie Mildh; [2020]
    Nyckelord :Ämnesspecifik litteracitet; samhällskunskap; Blooms taxonomi; begreppsinlärning; tankeredskap; Disciplinary literacy; scaffolding; social studies; upper secondary school; content specific vocabulary; social science; civics; civic education;

    Sammanfattning : The aim of conducting the following research is to observe how teachers in upper secondary school create conditions for developing disciplinary literacy in social science. Additionally, the aim is to examine how teachers reflect upon their practices regarding pupils’ development of disciplinary literacy. LÄS MER

  5. 10. "Nu får du skärpa dig! : En essä om pedagogens förhållningssätt i mötet med barn som har svårt att hålla sig inom förskolans ramar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Carolina Nordlund Figari; [2020]
    Nyckelord :environment; learning; difficulty concentrating; emotions; social skills; power; interaction; omgivning; lärande; koncentrationssvårigheter; känslor; social kompetens; makt; samspel;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate how I, as a preschool educator, treat a child who I find difficult to adhere to the preschool´s rules and routines. It is based on three different situations that tell how the relationship between the child and me took place. The focus is not on the child but on me as an educator. LÄS MER