Sökning: "Vygotsky proximal"

Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden Vygotsky proximal.

  1. 21. Den expansiva Utvecklingszonen : En kvalitativ studie om mångfaldsarbete.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Elisabet Hyvärinen; Francisca Infante Damnjanovic; [2018]
    Nyckelord :diversity; diversity implementation; Activity theory; learning.; mångfald; mångfaldsarbetet; Verksamhetsteori; lärande.;

    Sammanfattning : This essay analyses eight different individuals perspectives on diversity in order to find knowledge about how a positive diversity work can be done. To achieve this purpose, the following question will be answered: What promotes diversity work according to informants with special expertise in the field? What tools are there that can promote and make use of diversity in different areas? The study is a qualitative study based on interviews where a deductive analysis approach, inspired from the Thematic analysis model created by Braun and Clarke was adopted. LÄS MER

  2. 22. Provkonstruktion i historieämnet för andraspråkselever

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jennyann Johansson; [2017]
    Nyckelord :bedömning; historia; nationella prov; provkonstruktion; svenska som andraspråk; utmaningar;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to investigate if test constructors, language examiner and teachers take Swedish L2 students in consideration when creating tests in history. The purpose is also to discover what types of assignments that best evaluate Swedish L2 students’ knowledge and abilities, and examine the teachers view of the Swedish national assessment in the subject history. LÄS MER

  3. 23. Vad har vi läst? : Tre svensklärare om sin syn på litteratursamtal som ett didaktiskt redskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Ida Ström; [2017]
    Nyckelord :Literary discussion. Zone of proximal development; dialogical classroom;

    Sammanfattning : The aim of the present study is to investigate how three Swedish teachers view literary discussion as a tool for teaching and learning. A socio-cultural perspective with Vygotsky’s zone of proximal development and Dysthe’s dialogic/monologic classroom serves as the theoretical point of departure. LÄS MER

  4. 24. Att arbeta med skönlitteratur : En studie om lärarens syn på högläsning och boksamtal

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Katarina Jovanovic; [2016]
    Nyckelord :booktalk; reading aloud; fiction; reading comprehension; boksamtal; högläsning; skönlitteratur; läsförståelse;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how four teachers are working with literature by reading aloud and by booktalk. When it comes to reading out loud, i’m curious of how and why the teachers choose to use books for reading aloud and how these books can be connected to the discussions of literature. LÄS MER

  5. 25. Handdockan i förskolans verksamhet : Ett verktyg, flera synsätt och många möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Terese Hultgren; [2016]
    Nyckelord :Hand puppet; Preschool; Sociocultural perspective; Tool; Zone of proximal development; Communication; Motivation; Handdockan; Förskola; Sociokulturellt perspektiv; Verktyg; Proximal utvecklingszon; Kommunikation; Motivation;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att studera förskollärares olika synsätt på handdockan i förskolan. För att undersöka detta använde jag metoden gruppintervju, vilket gav mig möjligheten att intervjua tre förskollärare samtidigt. LÄS MER