Sökning: "Vygotsky proximal"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden Vygotsky proximal.
21. Den expansiva Utvecklingszonen : En kvalitativ studie om mångfaldsarbete.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : This essay analyses eight different individuals perspectives on diversity in order to find knowledge about how a positive diversity work can be done. To achieve this purpose, the following question will be answered: What promotes diversity work according to informants with special expertise in the field? What tools are there that can promote and make use of diversity in different areas? The study is a qualitative study based on interviews where a deductive analysis approach, inspired from the Thematic analysis model created by Braun and Clarke was adopted. LÄS MER
22. Provkonstruktion i historieämnet för andraspråkselever
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The purpose of this research is to investigate if test constructors, language examiner and teachers take Swedish L2 students in consideration when creating tests in history. The purpose is also to discover what types of assignments that best evaluate Swedish L2 students’ knowledge and abilities, and examine the teachers view of the Swedish national assessment in the subject history. LÄS MER
23. Vad har vi läst? : Tre svensklärare om sin syn på litteratursamtal som ett didaktiskt redskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : The aim of the present study is to investigate how three Swedish teachers view literary discussion as a tool for teaching and learning. A socio-cultural perspective with Vygotsky’s zone of proximal development and Dysthe’s dialogic/monologic classroom serves as the theoretical point of departure. LÄS MER
24. Att arbeta med skönlitteratur : En studie om lärarens syn på högläsning och boksamtal
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of the study is to investigate how four teachers are working with literature by reading aloud and by booktalk. When it comes to reading out loud, i’m curious of how and why the teachers choose to use books for reading aloud and how these books can be connected to the discussions of literature. LÄS MER
25. Handdockan i förskolans verksamhet : Ett verktyg, flera synsätt och många möjligheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Syftet med undersökningen är att studera förskollärares olika synsätt på handdockan i förskolan. För att undersöka detta använde jag metoden gruppintervju, vilket gav mig möjligheten att intervjua tre förskollärare samtidigt. LÄS MER