Sökning: "Web shop"

Visar resultat 6 - 10 av 116 uppsatser innehållade orden Web shop.

  1. 6. Förpackningsdesign och dess betydelse inom e-handeln : En studie om hur kvalitet kan kommuniceras online med hjälp av visuella aspekter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jenny Karlsson; Lovisa Persson; [2023]
    Nyckelord :Förpackningsdesign; E-handel;

    Sammanfattning : The digitalization has contributed to a large increase in e-commerce during the last few years. The increase of internet shopping means that the customer’s first impression of a product nowadays often occurs online. LÄS MER

  2. 7. Meningsskapande i digital design - En utvärdering av Slow Design som ramverk för design av digitala artefakter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Can Dücay Erbora; Adam Forssell Ducellis; [2023]
    Nyckelord :Slow Design; UX design; Design science; Grocery Shopping; Web shop; Slow Design; UX-design; Design science; Mathandel; Nätbutik;

    Sammanfattning : Arbetet utforskar hur väl det går att tillämpa Slow Design och dess principer (reveal, expand, reflect, engage, participate, evolve och ritual) inom utvecklingen av digitala artefakter. I kontrast till ett fokus på effektiva interaktioner, fokuserar Slow Design på att främja medvetna interaktioner genom att skapa tillfällen för reflektion. LÄS MER

  3. 8. Betydelsen av utilitariska och hedoniska köpbeteenden : En enkätstudie om köpbeteendets påverkan på konsumentens attityder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Tilda Bondesson; Karolina Haraldsson; [2022]
    Nyckelord :Omnichannel; congruence; incongruence; utilitarian; hedonic; consumer behavior; Omnichannel; kongruens; inkongruens; utilitarisk; hedonisk; köpprocess;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort det möjligt för en integrerad multikanalslösning där fenomenet Omnichannel har fått stort genomslag. Omnichannel tillåter konsumenten att distribuera mellan olika kanaler under en och samma köpupplevelse och den sömlösa shoppingupplevelsen öppnar upp för ett inkongruent köpbeteende. LÄS MER

  4. 9. Tillgänglighet för alla på Internet : En kartläggning av tillgänglighetsutvecklingen för synskadade på e-handeln utifrån webbutvecklingsföretags perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Klas Gråhns; Natthaphat Chankham; [2022]
    Nyckelord :accessibility; e-commerce; visual impairment; web development companies; european accessibility act; tillgänglighet; e-handel; synskada; webbutvecklingsföretag; tillgänglighetsdirektivet;

    Sammanfattning : Bakgrund Tidigare studier från 2021 visar på att synskadade användare fortfarande har problem med hur väl de kan handla digitalt på egen hand. Detta förklarades vara ett resultat av kompetensbristen hos webbutvecklingsföretagen och brist av krav på tillgänglighet för synskadade. LÄS MER

  5. 10. The ways the aesthetics of an e-commerce website influence a customer’s purchase decision

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Sandra Jinnevall; Sandra Kullar; [2022]
    Nyckelord :Web aesthetics; Purchase decision; E-commerce;

    Sammanfattning : More and more people choose to shop online in favor of physical stores. E-commerce websites are facing several challenges today including conversion rates and customers leaving the online shopping cart without making any purchases. LÄS MER