Sökning: "Web shop"

Visar resultat 21 - 25 av 116 uppsatser innehållade orden Web shop.

  1. 21. Digital nudging : Ett test av valarkitektur i online-miljö

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnad

    Författare :Sandra Vincze; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Valarkitektur är ett verktyg för nudging som handlar om att påverka individers beteenden i en önskad riktning utan att vilseleda, manipulera eller ta bort valmöjligheter. Valarkitektur handlar om att konstruera valsituationer så att det blir lätt att göra rätt, med en vänlig knuff i rätt riktning. LÄS MER

  2. 22. Hur en god användbarhet kan uppnås med avseende på navigerbarhet vid utvecklandet av en e-handel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Axel Ekenstierna; Sandra Färdig; Jonatan Harling; Malin Johansson; Marcus Lannhard; Oscar Moberg; Emma Rosén; Armin Walian; [2019]
    Nyckelord :usability; navigability; e-commerce; webb application; Användbarhet; navigerbarhet; e-handel; webbshop; webbapplikation;

    Sammanfattning : A survey, carried out and answered by students at Linköping University proved that 92.6% of the surveyees are interested in buying second-hand course literature. Numerous retailers exist for this market, however the problems with the solutions at the time of the survey are clear; lack of structure and absence of filtering and search functions. LÄS MER

  3. 23. Förbättringsarbete för användbarhet i en webbshop : Förbättrad användbarhet genom ökad effektivitet samt tillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Katarina Ericsson; [2019]
    Nyckelord :Interaktionsdesign; UX; User Experience; förändringsanalys; webbshop; design; VVS; metod; användarcentrerad design; användarvänlighet; användbarhet;

    Sammanfattning : Alla verksamheter har förbättringsmöjligheter och dessa behöver analyseras för att nå en förbättring. VVSteknik har idag en webbshop där de vill hitta dessa förbättringsmöjligheter och göra den mer användarvänlig och effektiv. LÄS MER

  4. 24. En undersökning av lyxighet gällande design på en webbapplikation

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Harald Graf Morin; Adam Moberg; Elina Jonsson; Felix Hedén; Nathalie Elsässer; Oscar Wester; Sara Nilsson; Simon Henriksson; Teodor Lennmark; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; Luxury; Design; BLI-scale; Luxury e-commerce design; Kluge;

    Sammanfattning : The luxury segment has been late in its technology adaptation even though e-commerce, and the importance of internet presence, has increased. To succeed the conversion, traders need to know how to keep the customers perception of luxury on a webpage. LÄS MER

  5. 25. Placeringen av grafiska komponenter och dess påverkan på upplevt förtroende

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maximilian Auer; Linn Pagès Billai; [2019]
    Nyckelord :E-handel; Förtroende; Tillit; Trovärdighet; Layout; Grafisk formgivning.;

    Sammanfattning : I takt med att e-handeln ökar så påverkas kundernas köpvanor. Detta har i sin tur lett till att företagens säljbeteende har förändrats. Att bygga upp förtroende gentemot kunder är grundläggande eftersom en ökad trovärdighet inte bara eliminerar känslan av osäkerhet utan även bidrar till en ökad köpintention. LÄS MER