Sökning: "Web shop"
Visar resultat 21 - 25 av 116 uppsatser innehållade orden Web shop.
21. Digital nudging : Ett test av valarkitektur i online-miljö
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnadSammanfattning : Valarkitektur är ett verktyg för nudging som handlar om att påverka individers beteenden i en önskad riktning utan att vilseleda, manipulera eller ta bort valmöjligheter. Valarkitektur handlar om att konstruera valsituationer så att det blir lätt att göra rätt, med en vänlig knuff i rätt riktning. LÄS MER
22. Hur en god användbarhet kan uppnås med avseende på navigerbarhet vid utvecklandet av en e-handel
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : A survey, carried out and answered by students at Linköping University proved that 92.6% of the surveyees are interested in buying second-hand course literature. Numerous retailers exist for this market, however the problems with the solutions at the time of the survey are clear; lack of structure and absence of filtering and search functions. LÄS MER
23. Förbättringsarbete för användbarhet i en webbshop : Förbättrad användbarhet genom ökad effektivitet samt tillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Alla verksamheter har förbättringsmöjligheter och dessa behöver analyseras för att nå en förbättring. VVSteknik har idag en webbshop där de vill hitta dessa förbättringsmöjligheter och göra den mer användarvänlig och effektiv. LÄS MER
24. En undersökning av lyxighet gällande design på en webbapplikation
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The luxury segment has been late in its technology adaptation even though e-commerce, and the importance of internet presence, has increased. To succeed the conversion, traders need to know how to keep the customers perception of luxury on a webpage. LÄS MER
25. Placeringen av grafiska komponenter och dess påverkan på upplevt förtroende
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I takt med att e-handeln ökar så påverkas kundernas köpvanor. Detta har i sin tur lett till att företagens säljbeteende har förändrats. Att bygga upp förtroende gentemot kunder är grundläggande eftersom en ökad trovärdighet inte bara eliminerar känslan av osäkerhet utan även bidrar till en ökad köpintention. LÄS MER