Sökning: "active digital transparency"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden active digital transparency.
1. Transparens i svenska kommuner : En kvantitativ studie av aktiv digital transparens i svenska kommuner och dess förklaringsfaktorer
Master-uppsats, Linköpings universitet/StatsvetenskapSammanfattning : This study aims to examine active, digital transparency levels in Swedish municipalities, aswell as its potential explanatory factors using a stakeholder-oriented index design. All 290municipal websites are examined to create a representative index which can be analyzedbased on theoretical assumptions of why transparency and digital administration is developed. LÄS MER
2. Value Proposition of Autonomous Electric Trucks in the Freight Industry : A Qualitative Study of Transport Buyers
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This study explores the value proposition of Autonomous Battery Electric Trucks (ABETs) in the transportation industry, and offers insights into customer perceptions and potential challenges regarding this emergent technology. The aim of the study is to understand customer needs, address implementation issues, and evaluate opportunities for Logistics Service Providers (LSP) to adopt ABETs. LÄS MER
3. Ansvar och yttrandefrihet – En redogörelse för yttrandefrihetsrättsliga problem med EU:s reglering av sociala medieplattformar.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The aim of this study is to examine how the European Union’s regulation of intermediary liability and the new procedural obligations imposed on media platforms relate to the protection of freedom of expression contained in the European Convention on Human Rights (ECHR) and the European Union Charter. The present paper embarks on an analysis of the foundational protection of freedom of expression and information provided by Article 10 of the ECHR and Article 11 of the EU Charter. LÄS MER
4. Adapting to the New Normal: Establishing and Maintaining Trust in B2B Relationships in a Post-Pandemic World
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: To understand how B2B companies may establish and maintain trust in their relationships with customers during and in the post-COVID digital business landscape. Methodology: The study carries a qualitative approach conducted with an exploratory nature. LÄS MER
5. Digital närvaro vs. Personlig integritet : En studie om Meta-nätverkets användare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Meta-nätverket (tidigare kallat Facebook) är ett av de nätverk som har gjort det till sitt levebröd att samla in användardata för att sedan kunna använda dessa för att fylla sina annonsplatser med annonser som är relevanta för varje specifik användare. Användarnas integritet via Meta-nätverket och liknande plattformar har ifrågasatts och företaget Apple har nu utvecklat en datainsamlingspop-up som heter App Tracking Transparency (ATT). LÄS MER