Sökning: "akademisk uppsats"

Visar resultat 16 - 20 av 112 uppsatser innehållade orden akademisk uppsats.

  1. 16. Exploring the Problem Space of Implementing a Cap and Trade System in a Flight Intensive Academic Institution

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Leo Bergqvist; [2022]
    Nyckelord :cap and trade; academic flying; sustainability; carbon emissions; emissions trading; behaviour change; cap and trade; akademiskt flygande; hållbarhet; koldioxidutsläpp; Utsläppshandel; beteendeförändring;

    Sammanfattning : Flying can constitute as much as a third of an academic institution’s total emissions and there’s a growing concern among researchers around their academic travel contributing to global warming. This paper is part of KTH FLIGHT, a research project for decreased CO2-emissions in flight-intensive organizations through creation and testing of practical tools. LÄS MER

  2. 17. Emails roll i organisationers interna kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Nils Emanuelsson Östlund; Simon Wihlborg; [2021]
    Nyckelord :Email; ECS; Snabbmeddelande; Implementation Organisation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Denna uppsats studerar hur email används inom organisationers interna och digitala kommunikation idag samt om email uppfyller organisationers krav på intern digital kommunikation. Studien utförs genom att studera akademisk litteratur gällande emails användningsområde, nackdelar och fördelar samt alternativa kommunikationsmedel. LÄS MER

  3. 18. Single motherhood and its consequences on children; A case comparison of Sweden and Germany. : - About how it affects children's health/academic performance

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :ndinge tahiri mokake; [2021]
    Nyckelord :Single motherhood; Academic performance; Health outcome; Economy; cross cultural; examine; children.; Ensamstående moderskap; akademisk prestation; hälsoutfall; ekonomi; tvärkulturell; undersöka; barn.;

    Sammanfattning : This thesis aims at examining the relationship between single motherhood and the health and academic performance of children in different countries. It was geared toward understanding whether single motherhood has an impact or consequences on the health and academic performance of children. LÄS MER

  4. 19. Den akademiska individens rättssäkerhet inom EU:s gränser : En europarättslig studie om hur yrkesregleringen påverkat svensk offentlig rätt med fokus på principen om god förvaltning

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Juridik

    Författare :Leyla Henriksen; Lira Kolaric; [2021]
    Nyckelord :Yrkeskvalifikationer; principen om god förvaltning; processuell och institutionell autonomi; rättssäkerhet; akademisk individ; EU-rätt; nationell rätt; harmoniseringsåtgärder; likabehandlingsprincipen; omsorgsprincipen; proportionalitetsprincipen.;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar Europaparlamentets och rådets direktiv 2005/36/EG om erkännandet av yrkeskvalifikationer utifrån den akademiska individens rättssäkerhet inom EU:s gränser. Studien grundar sig på en europarättslig studie om hur yrkesregleringen påverkat svensk offentlig rätt med fokus på principen om god förvaltning. LÄS MER

  5. 20. Consumer perception of machine-generated advertisement

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Christoffer Csoré Suhonen; Tommy Hjelm; [2021]
    Nyckelord :Artificial intelligence; machine learning; digital marketing; consumer perception; discernment ability; Artificiell intelligens; maskininlärning; digital marknadsföring; konsument uppfattning; särskiljningsförmåga;

    Sammanfattning : Research in the area of artificial intelligence (AI) in marketing mainly consists of increasing value for retailers or ethical issues related to consumers, in contrast, academic research regarding consumers perception of AI in marketing is vague at best. This research explores the perception of machine-generated advertising campaigns and how these campaigns are experienced by consumers. LÄS MER