Sökning: "annorlunda reklam"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden annorlunda reklam.

  1. 11. En unik butik : en studie om Monki’s sätt att marknadsföra sig

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOHANNA PERSSON RANVEG; ELIN GAHM; [2014]
    Nyckelord :Sändare; Mottagare Konsument; Upplevelse; Exponering; Butikskoncept; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Att vara en aktör inom detaljhandeln innebär hård konkurrens. Det är av stor vikt att erbjuda något unikt och kunna skilja sig från mängden, men även att synas. Marknadsföring i klassisk bemärkelse, TV-, radio-, tidnings- och Internetreklam, är huvudsakligen de sätt företag använder för att göra sig och sina produkter tillkänna. LÄS MER

  2. 12. Alternativ marknadsföring

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Isabelle Bergander; Josefine Nordqvist Svensson; [2014]
    Nyckelord :Traditionell marknadsföring; Konsumentbeteende; Kreativitet; Traditional Marketing; Guerrilla Marketing; Alternative Marketing; Consumer Behaviour; Marketing Message; Credibility; Creativity; Marketing Communication; Gerillamarknadsföring; Alternativ marknadsföring; Marknadsföringsbudskap; Trovärdighet; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : konsumenterna för att kunna tränga igenom ett samhälle starkt präglat av mediebrus. Deträcker inte att öka frekvensen av reklam då konsumenter visar en allmän reklamtrötthet. Dentraditionella marknadsföringen har tappat sin effekt och nya marknadsföringsmetoder, såsomgerillamarknadsföring, har vuxit fram. LÄS MER

  3. 13. The Impact of ConsumerNavigation Behaviour on VisualAttention to Online Advertising

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :TERESIA SCHULLSTRÖM; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The wide use of Internet has opened up many opportunities for advertisers. This has resulted in a multitude of ads in different format and contexts on everything from entertainment sites and online newspapers to search engine result pages (SERPs) and e-commerce websites. LÄS MER

  4. 14. Kurir 2.0 : Om små företags inställning till Internet som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakulteten

    Författare :Jesper Robild; Ole Jansson; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; kommunikation; branding; sociala medier; varumärke; kundkontakt; företag; konsument;

    Sammanfattning : Det dröjde inte länge efter det att Internet blev något som plötsligt fanns i var mans hushåll förrän företag började inse möjligheter med att använda fenomenet som en ny kanal för marknadsföring. Ju fler människor som fick tillgång till Internet, desto fler företag insåg möjligheterna, och det utvecklades många idéer, program och funktioner som kunde hjälpa företag och organisationer att marknadsföra sina produkter och tjänster på Internet. LÄS MER

  5. 15. Medierapporteringen kring sverigedemokraterna inför valet 2010

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Louise Nordin; [2010]
    Nyckelord :Sverigedemokrater; mediebevakning; valrörelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka mediebevakningen kring Sverigedemokraterna inför valet 2010 med utgångspunkt från Aftonbladet, Dagens Nyheter, Expressen och Svenska Dagbladets nätupplagor mellan perioden 1 januari 2009 och 19 september 2010. Som en jämförelse, för att kunna se relativiteten i vad som är mycket och vad som är lite mediebevakning, valde jag att även inkludera Kristdemokraterna och Vänsterpartiet i den kvantitativa undersökningen. LÄS MER