Sökning: "användarnöjdhet"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade ordet användarnöjdhet.

  1. 6. Look2Hook : The Impact of Menu Design and Input Device on Gaze-based Menu Selection

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Daniel Hirsch; [2021]
    Nyckelord :human-system interface HSI ; radial menu design; gaze-based interaction; human-factor; usability; multimodal input; dwell-time.;

    Sammanfattning : In this paper, an investigation of the impact of menu design and input device for gaze-based menu selection tasks is reported. The study investigates the usability, measured by effectiveness, efficiency, and user satisfaction, for gaze-based interaction in realistic, complex menu selection tasks. LÄS MER

  2. 7. Upplevelsekvalitet för molnbaserade speltjänster : En nulägesbild av upplevd kvalitet för molnbaserade speltjänster på mobila enheter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jonas Örnfelt; Daniel Arnesson; [2021]
    Nyckelord :Quality of Experience; QoE; Cloud Gaming; Cloud Gaming services; Mobile gaming; Upplevelsekvalitet; QoE; Molnbaserat spelande; Molnbaserade speltjänster; Mobilspel;

    Sammanfattning : Molnbaserat spelande är spelande som sker över nätverket. Spelet streamas från servrar till användarens enhet. Detta ger möjligheten att spela på enheter som inte skulle vara tillräckligt kraftfulla för att spela vissa spel på annat sätt. Mobiltelefonen är den nuvarande primära enheten för spel och fortsätter att öka i popularitet. LÄS MER

  3. 8. Användarens attityd i förhållande till onlineshopping tjänster : Vilka aspekter är viktiga för användaren hos en onlineshopping tjänst?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Daniel Ågren; Erik Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :Attitude; User satisfaction; UX; User experience; Usability; Customer satisfaction; IT systems; Interaction design; Online shopping; Attityd; Användarnöjdhet; Användarupplevelse; Användbarhet; Kundnöjdhet; IT-system; Online shopping;

    Sammanfattning : Vid användning av en onlineshopping tjänst finns det många aspekter av tjänsten som har en påverkan på användarens attityder i förhållande till tjänsten. Men vilka aspekter är det som har störst påverkan för användarens attityd? Handlar det om att följa designregler? Att det ska vara lätt att använda? Eller att slutprodukten är exakt det som användaren vill ha? I nuläget finns det flera olika teoretiska områden som hanterar hur en användares attityd påverkas. LÄS MER

  4. 9. Virtual Assistants and Their Performance In Professional Environments

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Erik Persson; Johan Torssell; [2020]
    Nyckelord :Virtual Assistants; Watson Assistant; Virtual Assistant Evaluation; Potential Cost Savings; Organisational Value;

    Sammanfattning : Contributors from the mid 20th century up to now have developed and refined virtual assistants, taking the technology from a set of rules to assistants driven by Artificial Intelligence. Today, virtual assistants can provide value in organisation and support a sustainable society by conducting basic and repetitive tasks, and help reduce inequalities caused by biased advisors on sensitive topics. LÄS MER

  5. 10. Agil transformation för produktutveckling i mjukvarubranschen : Ett arbete om upplevda utmaningar och fördelar med agilt arbetssätt

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Shervin Ghahestani; Pauline Korssell; [2019]
    Nyckelord :Advantages; agile mindset; agile working methodologies; agile transformation; challenges; key factors; product development processes; Scrum; software development; Agilt tankesätt; agila arbetssätt; agil transformation; fördelar; mjukvaruutveckling; nyckelfaktorer; produktutvecklingsprocesser; Scrum; utmaningar;

    Sammanfattning : Allt fler aktörer uppkommer på den redan konkurrenskraftiga marknaden vilket ställer höga krav på utveckling av nya innovativa produkter för företag inom mjukvarubranschen. Detta leder till att företag måste förändra sin struktur och sitt arbetssätt för att kunna anpassa sin produktutveckling efter kunderna och marknaden. LÄS MER