Sökning: "arbetsgivarvarumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet arbetsgivarvarumärken.

  1. 1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  2. 2. Arbetet med arbetsgivarvarumärken för att tilltala tillfällig arbetskraft : Upplevelser från tillfällig arbetskraft

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ödling Charlotta; Beatrice Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Employer brand; employer branding; human resource management; internal marketing; temporary employment; gig-economy; Arbetsgivarvarumärke; tillfällig arbetskraft; gig-ekonomi; HR;

    Sammanfattning : Konkurrensen och transparensen på arbetsmarknaden har ökat och det blir därmed allt viktigare för företag att arbeta med sitt arbetsgivarvarumärke för att tilltala potentiell och befintlig arbetskraft. I och med gig-ekonomins framväxt har det även skapats en ny trend på arbetsmarknaden, där allt fler väljer att arbeta under tidsbegränsade anställningsformer. LÄS MER

  3. 3. Familjeföretags arbetsgivarvarumärken genom sina ”unika resurspaket”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ellinor Björkman; Stina Jakobsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De flesta arbetsgivare är familjeföretag och de strävar som alla andra företag efter att bli attraktiva på arbetsmarknaden. Konkurrensen om rätt arbetskraft gör det allt viktigare att utforma ett starkt arbetsgivarvarumärke, vilket kan göras om det skapas inifrån och ut. LÄS MER

  4. 4. Recruiting and retaining labour in agricultural businesses : a multiple case study of employer branding in swedish agriculture

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marcus Engvall; Olof Krumlinde; [2020]
    Nyckelord :employer branding; employee value proposition; farmers; farming; human resources; marketing; word-of-mouth;

    Sammanfattning : There is an increasing need for competent workforce in the agricultural sector, but a lack of potential candidates on the labour market. In June 2017, the Swedish state adopted a new national food strategy. This strategy points out the direction of the Swedish food policy until 2030. LÄS MER

  5. 5. Attraherande strategier i regionala hierarkier - Kommunorganisationers utveckling av arbetsgivarvarumärken i regionala hierarkier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Niklas Lindmarker; [2018]
    Nyckelord :employer brand; human resource management; regional Dynamics; regional hierarchy; Bromölla; Kristianstad; Skåne; Social Sciences;

    Sammanfattning : Municipalities in Sweden are facing a large recruitment requirement as staff shortages are increasing in several fields. Across the country municipalities experiencing a rise in competition over available pools of labour. LÄS MER