Sökning: "att lansera ny produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden att lansera ny produkt.

  1. 1. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  2. 2. "This is my favorite beauty product… Do you like it too?” : A quantitative study on the user's interaction on beauty brands' Instagram account and how the presence of an influencer effect it.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Fanny Evensson; Erika Jansson; [2020]
    Nyckelord :Influencer; interaction; parasocial interaction and beauty market.; Influencer; interaktion; parasocial interaktion och skönhetsbranschen.;

    Sammanfattning : Looking at earlier studies and previous research in influencer marketing and parasocial relations between influencers and their followers, many of them are studying influencers in other countries such as Singapore and not in Sweden. This is a research gap we want to fill, which is why this study is focusing on Swedish influencers. LÄS MER

  3. 3. I begynnelsen av ett digitalt kretslopp : En studie om att lansera och kommunicera en digital tjänst

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Maja Andersson; Åsa Blomgren; [2018]
    Nyckelord :Launch; Gamification; Digital Service; Communication; Interest; Continuity; Lansering; Gamification; Digital tjänst; Kommunikation; Intresse; Kontinuitet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Den digitala marknaden är expansiv, att introducera en ny produkt på marknaden är därför kritisk, lanseringen är ett avgörande moment. Lanseringen är ofta påkostad, men delges inte tillräckligt med intresse. LÄS MER

  4. 4. Mjöldagg : mjöldaggsbekämpning i stråsäd och behov av en ny aktiv substans på den svenska marknaden

    M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Henrik Rivander; [2017]
    Nyckelord :gräsmjöldagg; mjöldagg; fungicider; resistens; vete; korn; havre; råg; rågvete; proquinazid;

    Sammanfattning : Mjöldagg är en av de mest omfattande svampsjukdomarna inom växtodling som orsakar skador och skördereduktion på spannmål vilket leder till stora ekonomiska förluster. Bekämpning av mjöldagg kräver nästan alltid kemiska preparat, som ständigt ska hänga med i utvecklingen och tillgodose marknaden. LÄS MER

  5. 5. Kostnadsfördelar med IoT för hissystem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Caroline Alsén; [2016]
    Nyckelord :Internet of things IoT ; 5G; elevators; elevator monitoring system.; Internet of things IoT ; 5G; hissar; hissövervakningssystem.;

    Sammanfattning : Internet of things är idag en utveckling som starkt går framåt för att göra samhället mer tekniskt styrt, modernt och för att underlätta för människor. Det finns många branscher och arbetsområden för denna teknik och hissbranschen är en utav dessa. LÄS MER