Sökning: "Åsa Blomgren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Åsa Blomgren.

  1. 1. Ansvarets osäkerhet : En essä om den praktiska kunskapen förskollärare har av ansvar i förskolan

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Åsa Myrman Blomgren; [2021]
    Nyckelord :Responsibility; preschool teachers; childminders; professional roles in preschool; hermeneutics.; Ansvar; förskollärare; barnskötare; yrkesroller i förskolan; hermeneutik;

    Sammanfattning : This essay concerns practical knowledge and examines preschool teachers experience of responsibility in preschool. The material is obtained through four interviews with preschool teachers. Data have been analysed with a hermeneutic approach and the discussion is based on reasoning about responsibility. LÄS MER

  2. 2. I begynnelsen av ett digitalt kretslopp : En studie om att lansera och kommunicera en digital tjänst

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Maja Andersson; Åsa Blomgren; [2018]
    Nyckelord :Launch; Gamification; Digital Service; Communication; Interest; Continuity; Lansering; Gamification; Digital tjänst; Kommunikation; Intresse; Kontinuitet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Den digitala marknaden är expansiv, att introducera en ny produkt på marknaden är därför kritisk, lanseringen är ett avgörande moment. Lanseringen är ofta påkostad, men delges inte tillräckligt med intresse. LÄS MER

  3. 3. "Det är inte okej att springa och skjuta någon..." : En studie om hur förskollärare resonerar kring barns lekar med våldsinslag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Lindkvist Malin; Myrman Blomgren Åsa; [2015]
    Nyckelord :Pre-school; children s play with elements of violence; ethics and morals; gender; child perspective; norm-critical perspective; Förskola; barns lekar med våldsinslag; etik och moral; genus; barnsyn; normkritiskt perspektiv;

    Sammanfattning : The starting point of our study was raised as a concern, when we realized the fact that we both consider ourselves lacking knowledge of how we as prospective pre-school teachers should manage children´s play that perceived as violent. We were also keen to learn how certain standards may influence pre-school teachers and be reproduced by them in relation to children’s play with elements of violence. LÄS MER