Sökning: "att omorganisera företag"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden att omorganisera företag.
1. Promoting Digital Transformation in Digitally Developing Industries : A case study on strategic action points driving digital transformation in the real estate industry
Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : The digital transformation of businesses has come a long way; however, research and reports are showing how some industries has fallen behind in the progress. This research aimed at identifying driving factors that are essential in the progression of digitalization and use of digital capabilities. LÄS MER
2. Effektivisering av timmerplan på Kinnaredsågen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : Sågverken i Sverige letar kontinuerligt efter lösningar för att kunna effektivisera produktionen. I denna studie analyseras specifikt Derome Kinnareds sågens timmerplan. LÄS MER
3. Process for preparing work instructions : A multiple case study at Volvo Group Trucks Operations
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : A study made by Johansson, Fast-Berglund and Moestam (in press) shows that diversity regarding how information is used exists in global production networks. To be closer to markets, organizations have chosen to globalize their business which is one reason for why diversity arises. LÄS MER
4. En flexibel arbetsmiljö för ett flexibelt arbete : En studie av aktivitetsbaserad arbetsmiljö
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : En trend hos svenska företag är att omorganisera sina arbetsplatser till aktivitetsbaserade arbetsmiljöer. Kontorstypen karaktäriseras av öppna kontorslandskap där medarbetarna inte har några fasta platser utan får välja plats utifrån det arbete som ska utföras. LÄS MER
5. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER