Sökning: "att vara ny chef"
Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden att vara ny chef.
11. Kan chefers olikheter vara ett hinder i arbetet? – En forskningsstudie om delat ledarskap ur ett medarbetarperspektiv
Master-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Globalisering har resulterat i att fler förväntningar ställs på arbetsmarknaden och organisationer. Detta har medfört till att chefsrollen anses vara mer laddad än tidigare vilket ökar en chefs arbetsbelastning. LÄS MER
12. Att vara handledare : Handledarens upplevelser vid introduktion av nya medarbetare inom äldreomsorgen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Det finns få studier gjorda utifrån handledarens upplevelse av introduktion av nya medarbetare. Syftet med studien är att lyfta fram undersköterskan och vårdbiträdets upplevelser av handledaruppdraget vid introduktion av ny medarbetare på arbetsplatsen. LÄS MER
13. Byta befattning! : - Varför byter specialistofficerarna befattningar oftare än Försvarsmakten avsett?
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Specialistofficeren skall utgöra ryggraden inom Försvarsmakten avseende kompetens, erfarenhet och djup kunskap. För att kunna bygga denna kompetens och erfarenhet är stabilitet vad gäller tid i befattning viktigt. LÄS MER
14. Upplevelser av en regions rekryteringsprocess : - En kvalitativ studie inom offentlig verksamhet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Den här kvalitativa studiens syfte är att undersöka en regions rekryterande personers upplevelser av rekryteringsprocessen. Studien har genomförts genom inhämtning av dokument gällande rekryteringsprocessen och genom sex semistrukturerade intervjuer. Tre av respondenterna arbetar som chefer och tre arbetar inom området HR. LÄS MER
15. Textil produktförbättring : Hur konsumenter och klädföretag kan interagera för att utforma en produktförbättring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Nya produkter är avgörande för framgångsrik tillväxt och konkurrenskraft. En ny produkt kan ibland vara en förbättring av en tidigare produkt hos ett företag. LÄS MER