Sökning: "att vinna kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden att vinna kunder.

  1. 1. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Adrian Larsson; Anders Hylander; [2023]
    Nyckelord :Sportmarknadsföring; Marknadsföring; Fotbollsklubbmarknadsföring; Kvalitativa intervjuer; Supporterkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER

  2. 2. Att skapa en strategi är bara halva jobbet - den ska implementeras också! : - en kvalitativ studie av en svensk myndighets strategiimplementering

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Madeleine Hansson; Carl-Johan Winell; [2023]
    Nyckelord :Strategy implementation; Strategy execution; Quality management; Leadership development; Change management; Participation; Strategiimplementering; Kvalitetsledning; Ledarskapsutveckling; Förändringsledning; Delaktighet;

    Sammanfattning : Att planera och genomföra strategier för att uppnå mål, genomföra aktiviteter, vinna konkurrensfördelar och tillfredsställa kunder är avgörande för en organisations framgång. Inom kvalitetsledning är strategier nyckeln till att skapa effektivare arbetssätt  och en bättre upplevelse för kunden. LÄS MER

  3. 3. CSR:s påverkan inom B2B- marknaden : En kvalitativ studie om hur företags CSR- motiv påverkar kunder inom B2B-marknaden

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Ludvig Assarsson; Axel Salqvist; [2022]
    Nyckelord :CSR; legitimitet; transparens; motiv; företagskunder;

    Sammanfattning : Användningen av begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) inom företagande har de senaste åren fått stor spridning och blivit viktigare för företag att arbeta med. På grund av den framfart CSR har haft känner sig företagen tvingade att arbeta med dessa frågor för att överleva på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hlbin Faisal Abdulla; Walid Abdulkadir; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  ·       Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? ·       På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? ·       Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring?   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER

  5. 5. Churnprediktion baserat på kundens första köp

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Christoffer Ivarsson Orrelid; Oskar Pettersson; Jonathan Thornander; [2022]
    Nyckelord :Random Forest; Logistic Regression; Churn Prediction; E-commerce; Random Forest; Logistisk Regression; Churnprediktion; E-handel;

    Sammanfattning : Många företag drabbas regelbundet av churn, ett tillstånd som innebär att existerande kunder slutar handla hos företaget eller använda företagets tjänster för att istället vända sig till konkurrenter. För att säkerställa lojalitet bland kunderna behöver företag därför etablera metoder för att tidigt vinna kundens tillit. LÄS MER