Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Lära genom upplevelser i naturen : En litteraturstudie över forskningen om utomhuspedagogik i naturvetenskapliga ämnen på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emil Zadera; Felicia Ahlefeldt-Laurvig; [2023]
    Nyckelord :outdoor education; science; upper secondary school; literature study; utomhuspedagogik; naturvetenskapliga ämnen; gymnasiet; litteraturstudie;

    Sammanfattning : Outdoor education is a common practice in the lower ages of compulsory school, and research shows great benefits of teaching outdoors, both for students' knowledge and their retention of knowledge. In the science curriculum for upper secondary school, there is little to no connection to education in the outdoors, and furthermore teachers experience many barriers to implementing outdoor education. LÄS MER

  2. 2. The effect of same-sex teacher assignment on student outcomes: Evidence from Australia and New Zealand

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Hugo Morgado Azevedo; [2022]
    Nyckelord :Education; Gender match; Fixed effects; First difference; TIMSS; Business and Economics;

    Sammanfattning : This essay investigates the effects of a same-sex teacher assignment on female and male 8th grade students in Australia and New Zealand using data from the Trends in Mathematics and Science Study (TIMSS). I employ the first difference (FD) method introduced by Dee (2007) to analyze the impacts on students' math and science academic achievements, as well as their attitudes toward these subjects. LÄS MER

  3. 3. Konflikthantering under utbildning : - En kvantitativ undersökning av erfarenheter från lärarutbildningen och synen på kommande yrkesutövning med särskilt fokus på samhällskunskapslärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linus Adolfsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The amount of conflict in the school environment is rising and with it the need for constructive conflict management. A proposal to extend the possibilities and powers that teachers should possess during conflicts have recently been drafted by the Swedish educational minister. However, this does not ensure proper management of a conflict. LÄS MER

  4. 4. En litteraturstudie om språk- och kunskapsutvecklande undervisning i naturvetenskap på högstadie- och gymnasienivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Matilda Strid; Emma Sjödahl; [2022]
    Nyckelord :Language development; content based instruction; language approach; STEM; science education; biology; high school; secondary school; upper secondary school; språk- och kunskapsutveckling; språkutveckling; undervisning; naturvetenskap; högstadiet; gymnasiet;

    Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att bidra till den kunskap som finns för hur skolan kan utforma en undervisning i de naturvetenskapliga ämnena som integrerar språk i ämnesundervisning på högstadie- och gymnasienivå. Internationell forskning har analyserats tematiskt varpå tre teman framkommit: 1) Vikten av en språk- och kunskapsutvecklande undervisning i naturvetenskapliga ämnen, 2) Språk- och kunskapsutvecklande undervisningsstrategier och metoder, och 3) Naturvetenskapslärares attityder till språk- och kunskapsutvecklande undervisning, och dess inverkan på förutsättningarna för lärande. LÄS MER

  5. 5. CHOOSING SCIENCE: The Role Of Social Values

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :ISHMAIL KAMARA; [2017-04-13]
    Nyckelord :Social values; Ethnography; Focus groups; Interactive; Natural science; Contexts; Perspectives; Motivation; Attitudes;

    Sammanfattning : Abstract In this work, the researcher investigated whether social values have a role in students' decisions to study the natural sciences. The research employed ethnography which included interactive discussions on some Relevance Of Science Education(ROSE) slides and focus group interviews as data collecting instruments. LÄS MER