Sökning: "attityd komponenter"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden attityd komponenter.
1. Vitt snus i identitetens ljus : En kvantitativ studie om aspekter som påverkar konsumenters upplevelse av vitt snus
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker konsumenters attityd till vitt tobaksfritt snus. Studien identifierar vilken signifikans marknadsföring, konsumentkultur och produktspecifika attribut har i relation till konsumentens uppfattning av produkten i fråga. LÄS MER
2. Attityder till fysisk aktivitet hos personer med psykisk ohälsa : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för samhällsmedicin och rehabiliteringSammanfattning : Bakgrund: Psykisk ohälsa är associerat med ett flertal fysiska sjukdomar. Dessa beror ofta på en ohälsosam livsstil, som påverkas av olika faktorer såsom fysisk inaktivitet. LÄS MER
3. ”Att hålla normen” : En tvärsnittsstudie om vilka uppfattningar människor har avseende fysisk aktivitet och hälsa i ett bostadsområde med låg socioekonomisk status
Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsaSammanfattning : Syfte och frågeställningar Enligt tidigare forskning är de lägre socioekonomiska grupperna mindre fysiskt aktiva och ojämlikheter i hälsa ses som ett problemområde. Då det främst har varit fokus på kvantitativa resultat, finns det få studier som undersökt vad personerna som bor i liknande områden själva tycker om hälsa och fysiska aktiviteter. LÄS MER
4. Det återkommande problemet : En kvalitativ studie om konsumenters returbeteende
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : E-commerce has increased gradually and continues to increase in both the global and Swedish markets. Shopping online has never been easier, where time savings along with a lower price makes it tempting to order products online. But the ever-increasing orders should not only be delivered to the consumer, in many cases they will also be returned. LÄS MER
5. Consumption of sustainable food products : A study of the Sustainable purchase perception matrix and Sustainable lead consumers; A life cycle assessment of BäR smoothie
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Part 1 The scientific community has identified an attitude-action gap for demographic and psychographic variables when studying sustainable purchase behaviour. By focusing on what happens during the purchase instead of the purchaser, this cross-sectional study aims to understand sustainable purchase behaviour when consumers purchase sustainable food. LÄS MER