Sökning: "attityder functional food"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden attityder functional food.
1. Choice editing for sustainable development : consumer attitudes toward food retailers limiting food choices
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Society is facing significant challenges in transforming to a sustainable food system where healthy food is provided, while reducing the negative environmental impact. Yet, it is debatable whose responsibility it is to provide healthy, environmentally friendly food from sustainable food systems. LÄS MER
2. Reasons to believe - reasons to buy : factors influencing the consumers' choice when buying probiotic products
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Food ScienceSammanfattning : The purpose of this thesis was to describe what factors influence consumers’ choice when buying probiotic products. Functional Foods have been predicted a bright future on the food market but so far the concept have not been embraced by the consumers. The reasons for this are many and not clearly understood. LÄS MER
3. Vad har 18-19 åringar för attityder mot Functional Food? : - En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Problem: What attitudes do young adults have towards Functional food? Is there any relation between these attitudes and young adults behaviour towards Functional Food? Purpose: The purpose of our thesis is to understand young adults attitudes towards Functional Food and also examine the relation between these attitudes and their behaviour towards Functional Food. Method: The authors of this thesis have used a qualitative method for data collection, focus group interviews. LÄS MER
4. Det växer så det knakar! Vad påverkar konsumentens val av återhämtningstillskott
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte Vi har för avsikt att öka förståelsen för hur valet av återhämtningstillskott styrs av konsumentens beteende och analysera i vilken grad olika faktorer påverkar detta val. Vår förhoppning är att denna insikt skall kunna bidra till att minska det informationsbehov som företag i denna bransch ställs inför där de idag kan ha bristfällig information. LÄS MER
5. Konsumentinställning till Functional Food i Sverige och Danmark - skillnader i attityd och adoptionsbenägenheter
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar skillnaderna i attityd till Functional food mellan Sverige och Danmark. Syftet är att utreda, med hjälp av adoptionsteorier, segmenteringsteorier och teorier om kulturella skillnader, de olikheter som finns mellan de danska och svenska konsumenternas attityder och inställningar till Functional food och hälsomat. LÄS MER