Sökning: "attraction"
Visar resultat 21 - 25 av 558 uppsatser innehållade ordet attraction.
21. Hårt sex? En diskursanalys av debatten i svensk media om hårt sex bland unga
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : In 2020 an article was published about rough sex among youth. The article spread on social media and was the beginning of a debate in Swedish media that came to be known as the “rough sex debate”. The aim of this study is to achieve a greater understanding of the phenomenon of “rough sex” among youth. LÄS MER
22. Ledarskapets lockelse och avskräckning : En kvalitativ studie om vad som motiverar universitetsstudenter att ta på sig rollen som ledare
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera vilka faktorer som påverkar motivationen hos universitetsstudenter att vilja eller inte vilja bli en ledare. Genom att undersöka vad som motiverar universitetsstudenter att bli ledare kan vi skapa en bredare förståelse för vilka faktorer som spelar in i viljan att bli en ledare. LÄS MER
23. Drupal and ReactJS : An Evaluation of Decoupled Drupal and ReactJS
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : With almost 70% of the population being active internet users and with signs that this number only will increase in the coming years, the value for companies, organisations, and hobbyists to be able to share what is important to them will also increase. One of the most common ways to gain attraction on the internet is with the help of a website. LÄS MER
24. Ligger lika bäst med lika? En kvantitativ studie om likhet respektive olikhet hos en idealpartners personlighet samt skillnader inom sexuell läggning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur personlighet med utgångspunkt från Femfaktorsmodellen förhåller sig till hur en hypotetisk idealpartner uppfattas utifrån Attraction Similarity Theory och Complementary Needs Theory. I tillägg till detta gjordes en jämförelse mellan olika sexuella läggningar för att undersöka eventuella skillnader. LÄS MER
25. Core values and their role in attracting future employees: A quantitative study measuring how Swedish employers’ core values matter to students, in the light of external employer branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studies show that employees are an organisation’s most important asset. Therefore, an employer needs to attract the desired future employees. Currently, core values appear frequently on employers’ websites. Core values could consequently operate as a part of external employer branding to attract candidates. LÄS MER