Sökning: "bärbar dator"

Visar resultat 11 - 15 av 66 uppsatser innehållade orden bärbar dator.

  1. 11. FPS i en interaktiv 3D-modellvisare med WebGL : En FPS-jämförelse av WebGL Javascriptbiblioteken Three.js och Babylon.js

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :John Söderberg; [2020]
    Nyckelord :WebGL; Three.js; Babylon.js;

    Sammanfattning : Denna studie jämför skillnader i FPS mellan de två WebGL-biblioteken Three.js och Babylon.js. Prestandan som mäts är hur många bilder per sekund, eller FPS (engelska frames per second) som en webbapplikation med 3D-grafik klarar att rendera. LÄS MER

  2. 12. Digitala enheter på förskolan : En kvalitativ studie om pedagogers uppfattningar gällande digitala enheter i verksamheten

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen; Stockholms universitet

    Författare :Anna Leni; Nikoleta Panoutsou; [2020]
    Nyckelord :Digitala enheter; digitala kompetenser; förskola; pedagogers inställning; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka och synliggörabarnskötares och förskollärares inställning till digitala enheter i förskolan och hur denna synförhåller sig till ett sociokulturellt perspektiv på barns lärande och utveckling. För att undersökadetta genomfördes videointervjuer med fem pedagoger och den insamlade data analyseradesmed hjälp av tematisk analysmetod. LÄS MER

  3. 13. Digitala eller analoga läromedel i matematik : En fenomenografisk studie om högstadieelevers uppfattningar av digitala läromedel jämfört med analoga i matematik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Maria Malmqvist; [2018]
    Nyckelord :Digital teaching materials; analogue teaching materials; digitizing; one-to-one; phenomenography; Digitala läromedel; analoga läromedel; digitalisering; en-till-en; fenomenografi;

    Sammanfattning : Digitaliseringen i svensk skola är en process som pågått under lång tid och från höstterminen 2017 finns nya skrivningar i läro-, kurs- och ämnesplaner om förstärkt digital kompetens (Skolverket, 2017). Kommuner satsar på att ge varje elev ett digitalt hjälpmedel i form av en bärbar dator eller lärplatta. LÄS MER

  4. 14. Framtidens pekdon för ett mobilt spelande

    Kandidat-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Edward Lindén; Carl Kernell; [2018]
    Nyckelord :Mouse; Computer; Mobility; Pointing device; Laptop;

    Sammanfattning : Future pointing devices for mobile gaming is a study of properties of a number of pointing devices, and how these properties make them suitable for gaming in a mobile environment. Today, most of all advanced computer games is played with a mouse, which make the laptop and its touch-pad bad for gaming. LÄS MER

  5. 15. Användbarhet som värdeskapare : En studie om användbarhetens roll vid val av bärbara datorer hos studenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sandra Claesson; Jonas Liljesand; [2018]
    Nyckelord :usability; user experience; UX; HCI; student; laptops; computer; purchase; performance; hardware; components; quality; användbarhet; användarupplevelse; HCI; studenter; laptop; dator; köpprocess; prestanda; hårdvara; komponenter; kvalitet;

    Sammanfattning : Syftet med användbarhet är att på ett enkelt och tillfredställande sätt hjälpa en användare att uppnå ett specificerat mål. En produkts användbarhet påverkas därför av olika faktorer. LÄS MER