Sökning: "bransch förändring"

Visar resultat 1 - 5 av 202 uppsatser innehållade orden bransch förändring.

  1. 1. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lindberg; Ella Persson; [2024]
    Nyckelord :affärsrelationer; marknadsföringsbyrå; digital teknologi; AI; förändring;

    Sammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER

  2. 2. Att navigera genom förändring : En fallstudie på sparbankens relevans och konkurrenskraft.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Janusev; Jeff Julin; [2023]
    Nyckelord :Sparbanker; digitalisering; regelverk; relevans; anpassning; intressenter;

    Sammanfattning : Digitaliseringens utveckling har medfört en expansion av tillgängliga tjänster inom bankväsendetför kunder. Samtidigt har det lett till nya regelverk och processer som banker måste anpassa sigtill. Tillsammans skapar nya aktörer, förändrade kundförväntningar och uppdaterade regelverk enföränderlig miljö inom bankindustrin. LÄS MER

  3. 3. Business Model Value in EdTech : A single case study on a Swedish startup

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Filippa Karlsson; [2023]
    Nyckelord :EdTech; learning; business model; business model innovation; business value;

    Sammanfattning : The EdTech industry is recognized as one of the fastest-growing industries in the world. Additionally, entrepreneurs within this industry have faced challenges when trying to build sustainable and efficient business models. LÄS MER

  4. 4. Modernisering av en tidlös bransch : En kvalitativ studie om dynamiska kapabiliteter i en rebranding

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Edi Bojadzic; Felix Johansson; [2023]
    Nyckelord :Dynamic capabilities; rebranding; organizational change; fashion industry !; Dynamiska kapabiliteter; rebranding; förändring inom organisationer; modeindustri;

    Sammanfattning : Denna studie är skriven på svenska. För att bedriva en framgångsrik verksamhet måste organisationer balansera flera saker samtidigt. God tillväxt och hög lönsamhet kombinerat med ett gediget hållbarhetsarbete och välmående medarbetare, är ett axplock av saker organisationer måste hantera på en daglig basis. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsredovisning under förändring : En kvalitativ studie om hur hållbarhetsredovisningen har förändrats inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jackie Hedin; Josefine Lagnert Salah; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Annual accounts act; Industry with high risk; Qualitative content analysis; The legitimacy theory; The stakeholder theory; Institutional theory; Hållbarhetsredovisning; Årsredovisningslagen; Högriskbransch; Kvalitativ innehållsanalys; Legitimitetsteorin; Intressentteorin; Institutionell teori;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med en av de värsta industriolyckorna genom historien, dog 1100 textilarbetare som arbetade i en textilfabrik. Textilarbetares farliga arbetsförhållanden blev då en världsangelägenhet och idag förväntas företagen arbeta aktivt med hållbarhet och att möta samhällets nya behov som ändras i takt med den föränderliga värld vi lever i. LÄS MER