Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Digitalt berättande och dess inverkan på grundskoleelevers skrivförmågor : – En systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Julia Knuthammar; Petra Grönqvist; [2019]
    Nyckelord :Digitalt berättande; skrivande; grundskolan;

    Sammanfattning : Digitalt berättande har blivit en del av undervisningen i svenska de senaste åren. Än så länge verkar dock ingen omfattande forskning ha bedrivits i Sverige om hur arbetet med detta påverkar elevers skrivande. LÄS MER

  2. 2. Rumslig dramaturgi : Ett verktyg för att främja den kognitiva tillgängligheten i utställningssammanhang

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Irene Velasco Ramos; [2019]
    Nyckelord :: Information design; spatial design; exhibitions; cognition; accessibility; dramaturgy; Informationsdesign; rumslig gestaltning; utställningar; kognition; tillgänglighet; dramaturgi.;

    Sammanfattning : Rumslig dramaturgi är ett examensarbete inom informationsdesign och inriktningen rumslig gestaltning.   I dag finns enligt kulturplaner utsatta regionala mål för kultur och även lagstadgade tillgänglighetskriterier vilka genom demokratin är en värdegrund som regional museiverksamhet behöver möta. LÄS MER

  3. 3. Den eviga strävan efter idealet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Bogren; Annika Eriksson; Julia Sjöberg; [2016]
    Nyckelord :Identity; Ideal; Culture; Personal brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Den eviga strävan efter idealet En kvalitativ studie om samspelet mellan kvinnliga ideal, konsumenters identitet och personliga varumärken på Instagram Seminariedatum 2016-06-02 Ämne/kurs FEKH29, Examensarbete kandidatnivå, marknadsföring, 15 HP Författare Emma Bogren, Annika Eriksson och Julia Sjöberg Handledare Clara Gustafsson Begrepp Kvinnliga ideal, Personliga varumärken, Identitet, Konsumenter Problem Individers självbild utmanas ständigt av media på grund av de ouppnåeliga ideal som ofta framställs av media. Syfte Syftet med studien är att utifrån forskning kring varumärken, CCT och Self Concept Theory undersöka personliga varumärkens samverkan med kvinnliga ideal och på så vis bidra till forskning kring konsumentbeteende. LÄS MER

  4. 4. Uppfattar du hållbarhet? : En jämförande studie mellan modeföretag och kunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Bredberg; Emelie Kirschon; [2016]
    Nyckelord :hållbarhet; kommunikation; modeföretag; gapanalys; kunder;

    Sammanfattning : Modebranschen lägger idag stor vikt vid hållbarhet och implementeringen av det i sin verksamhet. Hållbarhetsarbetet kommuniceras till modeföretagens kunder i hopp om att både utbilda kunderna men även att skapa konkurrensfördelar. LÄS MER

  5. 5. Att förmedla budskap med Steel - Hur SSABs anställda uppfattar personaltidningen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tobias Anderberg; Daniel Karlsson; [2011-09-14]
    Nyckelord :Personaltidning; masskommunikation; masskommunikation; uses and gratifications; budskapsförmedling; mottagarperspektiv; koncern; global; koncern; global; internkommunikation; webbenkät;

    Sammanfattning : Titel: Att förmedla budskap med Steel - Hur SSABs anställda uppfattar personaltidningen Författare: Tobias Anderberg och Daniel Karlsson Uppdragsgivare: Svenskt stål AB (SSAB) Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Göteborgs universitet, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation Termin: Vårterminen 2011 Handledare: Jonas Ohlsson Sidantal: 45 sidor, 11 616 ord Syfte: Att ta reda på om företagets personaltidning förmedlar mål, vision och värderingar så att de anställda identifierar dem Metod: Kvantitativ webbenkät Material: Webbenkät med 293 svarande av totalt 712 anställda Huvudresultat: Resultatet visar att budskapen om mål, vision och värderingar i Steel kan identifieras av läsarna. Steel upprätthåller denna kunskap. LÄS MER