Sökning: "bygga förtroende"

Visar resultat 1 - 5 av 275 uppsatser innehållade orden bygga förtroende.

  1. 1. Användning av humor i vårdmötet : En kvalitativ litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Hälsohögskolan

    Författare :Anton Blomme; Julia Lund; [2024]
    Nyckelord :Humor; nurse; patient; relationship; Humor; patient; relation; sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Humor spelar en betydande roll i mänskligt liv genom att generera glädje, bygga relationer och minska stress, särskilt inom hälso- och sjukvården där personcentrerad vård betonas för att säkerställa god vård. Forskning visar att humor och skratt hjälper relationen mellan sjuksköterskor och patienter. LÄS MER

  2. 2. Samverkan mellan hem och förskola : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar om samverkan med hemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Jennifer Saliba; Merve Celebioglu; [2024]
    Nyckelord :Samverkan; samarbete; hem; förskola; vårdnadshavare; förskollärare; relationer; kommunikation; samtal dialog; verktyg; inflytande; delaktighet; engagemang.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka förskollärares berättelser om hur de samarbetar med vårdnadshavarna samt hur detta samarbete påverkar förskolans verksamhet och barnets utveckling. I studien undersöker vi vilka metoder förskollärarna använder sig utav för att skapa goda samarbeten med vårdnadshavarna. LÄS MER

  3. 3. Ambulanspersonals erfarenheter av patienter med smärta : En kvalitativ litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Evelina Dagerbrant; Jessika Eriksson; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Introduktion: Ambulanspersonal möter ofta patienter med smärta och det är ett av de främsta symtom som de ställs inför. Tidigare forskning har visat att smärta inte undersöks, är svårt att bedöma samt att det underbehandlas. Detta kan leda tillfysiologiska ogynnsamma effekter. LÄS MER

  4. 4. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  5. 5. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER