Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Mer än bara vatten? : En kritisk diskursanalys av Ramlösa och Lokas CSR-initiativ
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att identifiera skillnader och likheter i Ramlösa och Lokas CSR-initiativ, samt att placera deras hållbarhetstexter i relation till vårt teoretiska ramverk. Metod: Kritisk diskursanalys av Ramlösa och Lokas texter kring deras CSR-arbete. LÄS MER
22. Tager ni detta ansvar- i nöd och lust? En studie om hur en integrerad CSR-strategi skapar gemensamma värden
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : CSR (Corporate Social Responsibility) innebär att ett företag ska ta ansvar för hur de påverkar samhället, ur såväl miljömässigt, etiskt, socialt samt ekonomiskt perspektiv. Sedan 1950-talet har begreppet socialt ansvar uppmärksammats och etablerats inom företagsvärlden. LÄS MER
23. Hållbarhetsredovisning i kommuner
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Hållbarhetsredovisning i kommuner - En studie om nyttan av en lagstadgad hållbarhetsredovisning Seminariedatum: 4 juni 2014 Kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 poäng Författare: Adina Ahlgren och Samir Piragic Handledare: Rolf Larsson Nyckelord: Hållbarhet, hållbarhetsredovisning, kommuner, Carrolls CSR-pyramid, What gets measured gets done Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka potentiell nytta med en tvingande hållbarhetsredovisning ur kommunernas, invånarnas och statens perspektiv. Närmare bestämt undersöka om det finns något positivt samband mellan hållbarhetsredovisning och hållbarhetsarbete som tyder på att ökade krav på redovisningen främjar hållbarhetsarbetet. LÄS MER
24. Ansvarsfullt företagande bortom landets gränser : En studie om svenska företags internationella CSR-arbete
Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The purpose of this study was to investigate how Swedish retail companies work with CSR internationally.The study also sought to explore the opportunities and challenges that exist, and the stakeholders that motivate companies CSR commitment. LÄS MER
25. Hotellföretags CSR-kommunikation till företagskunder : En kvantitativ studie om CSR-kommunikationsinnehåll
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Den svenska hotellbranschen går mot en utveckling av allt fler och större hotellkedjor. Genom sina stordriftsfördelar pressar hotellkedjorna ner priserna och standardiserar erbjudande vilket lett till att konkurrensmedlen har blivit färre. För att tilltala de viktiga företagskunderna är därför behovet stor av nya konkurrensmedel. LÄS MER