Sökning: "case study learning"

Visar resultat 1 - 5 av 1927 uppsatser innehållade orden case study learning.

  1. 1. Exploring Automated Early Problem Identification Based on Diagnostic Trouble Codes

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Mathias Forsman; Yihan Yang; [2024-03-05]
    Nyckelord :Automotive Industry; Early Problem Identification; Diagnostic Trouble Code; Case Study; Laboratory Experiment ; Machine Learning; Linear Regression; K-means Clustering;

    Sammanfattning : In the current automotive industry, problem identification is a reactive process. It starts when the customer experiences a vehicle problem and goes to the workshop. Subsequently, all the problem-related data will be collected from the workshop and forwarded to the vehicle manufacturer. LÄS MER

  2. 2. Station-level demand prediction in bike-sharing systems through machine learning and deep learning methods

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Nikolaos Staikos; [2024]
    Nyckelord :Physical Geography; Ecosystem Analysis; Bike-sharing demand; Machine learning; Deep learning; Spatial regression; Graph Convolutional Neural Network; Multiple Linear Regression; Multilayer Perceptron Regressor; Support Vector Machine; Random Forest Regressor; Urban environment; Micro-mobility; Station planning; Geomatics; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Public Bike-Sharing systems have been employed in many cities around the globe. Shared bikes are an efficient and convenient means of transportation in advanced societies. Nonetheless, station planning and local bike-sharing network effectiveness can be challenging. LÄS MER

  3. 3. “Då sitter vi där i våra rutor på Teams” : En komparativ fallstudie om kollektivt lärande inom team som arbetar helt eller delvis på distans

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maja Plars; Linnea Malmström; [2024]
    Nyckelord :Collective learning; distance work; virtual teams; community of practice; learning; Kollektivt lärande; distansarbete; virtuella team; praktikgemenskaper; lärande;

    Sammanfattning : Då det finns ett intresse för den kollektiva lärprocessen inom många organisationer är syftet med studien att undersöka hur processen sker och hur den påverkas inom team som arbetar helt eller delvis på distans. För att förstå vad som påverkar lärprocessen och hur den kan främjas har studien undersökt vilka förutsättningar för kollektivt lärande som finns i teamen, främst utifrån en teori om att praktikgemenskaper underlättar teamets lärande. LÄS MER

  4. 4. An In-Depth study on the Utilization of Large Language Models for Test Case Generation

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Nicole Johnsson; [2024]
    Nyckelord :Large Language Models; Test Case Generation; Retrieval Augmented Generation; Machine Learning; Generative AI;

    Sammanfattning : This study investigates the utilization of Large Language Models for Test Case Generation. The study uses the Large Language model and Embedding model provided by Llama, specifically Llama2 of size 7B, to generate test cases given a defined input. LÄS MER

  5. 5. Biologin och naturkunskapens roll i kost- och hälsoundervisning. : En kvalitativ studie om målsättning och undervisningsstrategier från ett gymnasielärareperspektiv.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Céline Steib; [2024]
    Nyckelord :Food-related education; adolescents; biology; cross-curricular teaching; integrated curriculum; high-school; Kost- och hälsoundervisning; ämnesövergripande arbete; ämnesintegrerad undervisning; biologi; naturkunskap; gymnasiet; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : In Sweden, food-related education is vaguely incorporated in several mandatory high school subjects but not much is known about how it is incorporated in the biology and natural science subjects. This study aimed to understand how Swedish high school biology and natural science teachers approach and contribute to food-related education within and across subjects. LÄS MER