Sökning: "centrala möjliggörare"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden centrala möjliggörare.

  1. 11. Processorienterad verksamhetsutveckling med Gamification som möjliggörare : En fallstudie vid Karlstads kommun

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Henrik Andersson; [2014]
    Nyckelord :Processorienterad verksamhetsutveckling; gamification; utmaningar; effekter;

    Sammanfattning : Verksamhetsprocesserna är de värdeskapande processerna inom en organisation, en organisations hjärta. Processorienterad verksamhetsutveckling (POVU) handlar om att en organisation utvecklas genom att låta dessa verksamhetsprocesser vara det centrala i organisationen och hela tiden låta dem vara det styrande medlet. LÄS MER

  2. 12. IT-strategier : En tjänsteutvecklingsanalys

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lenny Tunedal; [2009]
    Nyckelord :IT; it-strategi; marknadsföring; tjänstemarknadsföring; tjänsteutveckling; tjänsteföretag; tjänst; tjänster; kvalitet; förväntningsgap;

    Sammanfattning : IT-strategier skulle under slutet av 1990-talet gå från att ha varit mer av en ”inköpslista” till en del centrala strategidokument som styrde verksamheten ute i företag och organisationer. Den nya tekniken var en ”möjliggörare” och potentialen ansågs vara enorm. LÄS MER

  3. 13. Kunskapsarbetaren som utgångspunkt- Hur Relationsmarknadsföring kan förbättra förvaltandet av kunskap

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Eriksson; Jessica Andersson; Martina Von Trampe; [2009]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; kunskapsintensiva organisationer; kunskapsarbetare; attraktion; förtroende; delaktighet; inflytande; handlingsfrihet; engagemang; kundrelationer; gemensamt värdeskapande; ledaren som möjliggörare; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att beskriva och analysera hur ett kundrelationsperspektiv kan förbättra kunskapsintensiva organisationer. Frågeställningen är följande: Hur kan kundrelationsperspektivet förbättra förvaltandet av kunskap inom kunskapsintensiva organisationer? För att ta reda på detta utgår vi från Relationsmarknadsföringsteorier. LÄS MER