Sökning: "change management CM"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden change management CM.

  1. 1. Föryngring med hägn : effekten av viltbete på självföryngrad ädellövskog i tre skånska naturreservat

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Håkan Ramberg; Kaj Sjöqvist; [2023]
    Nyckelord :Bokskog; naturlig föryngring; betesbegärlighet; viltbete; strukturförändring;

    Sammanfattning : Ädellövskogens artsammansättning styrs av flera naturliga processer, en av dessa processer är viltbete. Bete kan leda till att trädslagsfördelningen förändras och att föryngring blir problematiskt, speciellt i områden med stora viltstammar och för de mer betesbegärliga trädarterna. LÄS MER

  2. 2. A Change within a Change : A study of how a Scandinavian bank was challenged by the COVID-19 pandemic while moving operations abroad

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Lindberg; Hozan Arazo Dhaher; [2022]
    Nyckelord :Change management; emergent change; planned change; organisational change; multinational banking; organisational behaviour; COVID-19;

    Sammanfattning : The world has been challenged by the COVID-19 pandemic since 2020. The pandemic affected all businesses, and the banking sector was no exception. Within this context, efficient change management (CM) is crucial to keep up with the changing business environment. Previous research has extensively covered the planned and emergent approaches to CM. LÄS MER

  3. 3. Change Management : A clarification of the gap between ChangeManagement practice and research

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Zewar Bahadin; [2020]
    Nyckelord :Change; Management; Organizational; Leadership; Business; Successful; Process; Activity; Approach; Aspects; Enabler; Factor; Framework; Guideline; Method; Model; Practice; Technique; Tool; Förändringsarbete; Förändringsledning; Förändring; Organisation; Ledarskap; Företag; Framgångsfaktor; Process; Aktivitet; Approach; Strategi; Aspekt; Möjliggörande; Faktor; Ramverk; Riktlinje; Metod; Modell; Teknik; Verktyg;

    Sammanfattning : Change Management (CM) plays a key role to manage an individual, a group, or an organization from a current state to a desired future state. The purpose of CM is to promote and support activities and actions to higher productivity levels and higher adoption rates simultaneously as stakeholder’s commitment, comfort, and confidence increase in e.g. LÄS MER

  4. 4. Är Sveriges områdesskydd klimatanpassat? : En geografisk analys över hur mycket av Sveriges skyddade natur som påverkas vid en havsnivåhöjning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Elin Korall; [2020]
    Nyckelord :Biologi; Ekologi; Områdesskydd; Natur; Naturvård; Adaptiv förvaltning; Havsnivåer; Geografisk analys; GIS; Geografiska informationssystem; Klimatanpassning; Naturreservat; Natura 2000; Naturtyp;

    Sammanfattning : På grund av klimatförändringarna och den globala uppvärmningen sker en pågående havsnivåhöjning. IPCC har i sina klimatscenarier kommit fram till att havet förväntas stiga mellan 28 cm och 98 cm till år 2100, vilket kommer att leda till stora konsekvenser för människa och samhälle. LÄS MER

  5. 5. The Road to Transformation. The Implementation of a Transformational Sales Programme in a Global Sales Organisation.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fredrik Fürst; Erwin Hun; [2017-07-27]
    Nyckelord :international business IB ; change management CM ; organisational transformation; sales development; sales manager; multinational corporations MNCs ;

    Sammanfattning : As the external business environment changes, organisations need to change with them. Increasingly dynamic and complex markets, developments in technology, and paradigm shifts in best practices are examples of factors that constitute a pressure for change and underlines the importance of organisational adaptability as a competitive advantage. LÄS MER