Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 250 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Regular pre-service teachers’ perception on inclusive education of students with disabilities in Vietnam.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Thuan Le; [2023-10-31]
    Nyckelord :inclusive education; initial teacher training; Vietnam;

    Sammanfattning : Aim: The study investigates the perceptions of Vietnamese regular pre-service teachers on inclusive education (IE) of students with disabilities (SWD) in Vietnam by examining how pre-service teachers understand the concept of inclusive education, the primary sources of information used by pre-service teachers to acquire knowledge about inclusive education, and their perceived preparedness to include students with disabilities in regular classrooms. Theory: The charity model or Confucian philosophy, the medical model, and the social model of disability were adopted to explore the perceptions of Vietnamese regular pre-service teachers. LÄS MER

  2. 2. "Var är dom?" : En intervjustudie om lärarnas syn på frånvaro i idrott och hälsa

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Simon Wetterstrand; [2023]
    Nyckelord :Absence; Motivational work; Motvating factors; Physical Education; Physical Education Teacher; Vocational programs; Frånvaro; Idrott och hälsa; Idrottslärare; Motivationsarbete; Motivationsfaktorer; Yrkesprogram;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att försöka få en djupare förståelse för hur frånvaron ser ut i ämnet idrott och hälsa inom yrkesförberedande program och även hur idrottslärarna arbetar med motivationsarbete. Efter egna observationer under min VFU-period så såg jag en tydlig skillnad i frånvaro mellan dem olika programtyperna vilket blev än mer tydligt efter tillgång till en frånvarolista. LÄS MER

  3. 3. Imposter Syndrome: blivande unga chefers dilemma : - En kvalitativ studie om paradoxen nyutexaminerade unga upplever under rekryteringsprocessen till juniora chefsroller

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Helen Jonasson; Lukas Hylén; [2023]
    Nyckelord :Imposter Syndrome; rekryteringsprocess; unga chefer;

    Sammanfattning : The managerial role is affected by how society develops and is a versatile role. This often requires an academic background, but despite this is not something you are educated for, but rather advance and qualify for. LÄS MER

  4. 4. University tuition fees’ effect on future outcomes : A study on the correlation between higher education costs and income distribution

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Nicol Nowicka; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper focuses on studying whether a tuition fee for obtaining higher education affects the wage distribution in the United Kingdom. The hypothesis builds on theoretical framework that the higher cost of obtaining education leads to a higher pay for workers with college diploma, which in turn widens the gap between wages with different schooling levels and increases the inequality in the country. LÄS MER

  5. 5. Instrumentet och Jag - En studie om hur fem manliga gymnasieelever valt sina huvudinstrument.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Jens Love Daniel Clarberg; [2023]
    Nyckelord :Huvudinstrument; kön; musik; genrepraktik; motivation; musikutbildning; utbildningsvetenskap; musikpedagogik; Main instrument; music; gender stereotypes; practice of genre; music education; educational science; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this study, five sixth-form college students were interviewed in order to create a better understanding of how young people choose their main instrument. The aim was to make visible the factors which were influential in the informants’ choice of instrument in order for teachers to be able to actively work with broadening young people’s perspective on music. LÄS MER