Sökning: "consumer magazine"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden consumer magazine.
1. Användarnas attityd kring influencer marketing via sociala medier : En kvantitativ studie om användandet, attityder och strategier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag handlar marknadsföring inte längre bara om att kommunicera ut ett budskap till en kund, utan även att hjälpa till att skapa ett bra intryck så att kunderna börjar kommunicera och föra budskapet vidare. I och med digitaliseringen kan företagen använda sig av olika sociala kanaler för att nå ut till en större räckvidd och förmedla sitt budskap till en större grupp konsumenter. LÄS MER
2. Kris? – en analys av bilden av bokbranschen i Svensk Bokhandel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This essay examines 15 news articles published in the Swedish magazine Svensk Bokhandel during the year of 2019. Qualitative linguistic analysis is used to examine what and how the magazine writes about publishing and the book market. LÄS MER
3. I enkelhetens tecken : En studie av modemagasinet Nyaste Pariser-moder 1915-1918
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Den här uppsatsen studerar innehållet i moderevyer från det svenska modemagasinet Nyaste Pariser-moder från och med 1915 till och med 1918. Syftet med undersökningen är att belysa modet under första världskriget genom att studera de avtryck som de oroliga tiderna och kriget lämnar i modet och förklara dessa förändringar i förhållande till modets sociala funktioner och förutsättningar. LÄS MER
4. Feminism, Consumer Culture, and Cannabis : A Textual Analysis of Broccoli Magazine
Master-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Modern media patterns show feminist narratives being used to market different consumer products in the name of female empowerment and emancipation. Typically, the industries targeted have historically been dominated by male perspectives and aim to perpetuate a capitalist consumer culture. LÄS MER
5. Är det skadligt att marknadsföra sig hos influencers med falska följare? En experimentell studie på attityd, köpintention och word-of-mouth
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Social media have in the recent years become an integrated part of people's everyday lives. Today brands allow famous people, such as social media influencers, to become ambassadors by marketing their products through their channels. LÄS MER