Sökning: "consumers´attitude"

Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser innehållade ordet consumers´attitude.

  1. 1. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER

  2. 2. Balansgången mellan individuella intressen och det kollektiva ansvaret : En kvalitativ studie om unga kvinnors returbeteende vid köp av kläder via e-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Kagerstedt; Jasmine Khalil; [2023]
    Nyckelord :Returbeteende; attityd; intention; resursanvändning; tillfredställelse;

    Sammanfattning : Samhället jobbar kontinuerligt med att ta fram hållbara lösningar och strävar efter en cirkulär ekonomi för att minska avfall och överutnyttjande av resurser. Konsumenters returbeteende och företags returhantering via e-handeln, motsäger dock detta då det är en ohållbar praxis eftersom kläder idag slängs och bränns upp innan de brukats. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters attityd till marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Axel Rydahl Hansson; Theodor Ottosson; [2023]
    Nyckelord :Attityd; Affektion; Beteende; Kognition; Erfarenhet; Engagemang; Trovärdighet; Sociala medier;

    Sammanfattning : Every business needs to promote its brand and product. With the growing trend of social media in the 21stcentury, social media has become a standard way for businesses to market themselves, and millions of dollars are spent on this marketing channel every year. LÄS MER

  4. 4. AI OCH TJÄNSTER : En kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lina Bremmers; Ellinor Lingvall; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; services; mechanical; thinking; feeling; service experience; consumers; Artificiell Intelligens; AI; tjänster; Mekanisk; Tänkande; Kännande; serviceupplevelse; konsumenter;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: AI och tjänster – en kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lina Bremmers och Ellinor LingvallHandledare: Peter EkDatum: 2023 - juni  Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenters inställning till AI inom tjänster utifrån de tre kategorierna: mekanisk AI, tänkande AI och kännande AI. Utifrån kategorierna är syftet att besvara inom vilka tjänster konsumenterna har en positiv inställning till AI och om konsumenternas inställning förändras när AI ger en bättre serviceupplevelse. LÄS MER

  5. 5. The consumer attitude towards AI in marketing : An experimental study of consumers attitudes and purchase intention

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Frida Eickhoff; Leonid Zhevak; [2023]
    Nyckelord :AI in marketing; diffusion of Innovation theory; consumer attitudes; Theory of planned behaviour; purchase intention; email marketing;

    Sammanfattning : The use of AI has developed during the recent decades, and the application of it within different markets is continually growing. The application of it within marketing comes with different benefits that allow businesses to engage with the consumer and build a stronger relationship. LÄS MER