Sökning: "consumers´attitude"
Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser innehållade ordet consumers´attitude.
1. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2024-01-04 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Danayit Yibrah & Mikaela Isacson (00/12/10) (99/02/26) Titel: Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention, Interaktion, Förtroende. LÄS MER
2. Balansgången mellan individuella intressen och det kollektiva ansvaret : En kvalitativ studie om unga kvinnors returbeteende vid köp av kläder via e-handeln
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Samhället jobbar kontinuerligt med att ta fram hållbara lösningar och strävar efter en cirkulär ekonomi för att minska avfall och överutnyttjande av resurser. Konsumenters returbeteende och företags returhantering via e-handeln, motsäger dock detta då det är en ohållbar praxis eftersom kläder idag slängs och bränns upp innan de brukats. LÄS MER
3. Konsumenters attityd till marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Every business needs to promote its brand and product. With the growing trend of social media in the 21stcentury, social media has become a standard way for businesses to market themselves, and millions of dollars are spent on this marketing channel every year. LÄS MER
4. AI OCH TJÄNSTER : En kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : SammanfattningTitel: AI och tjänster – en kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lina Bremmers och Ellinor LingvallHandledare: Peter EkDatum: 2023 - juni Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenters inställning till AI inom tjänster utifrån de tre kategorierna: mekanisk AI, tänkande AI och kännande AI. Utifrån kategorierna är syftet att besvara inom vilka tjänster konsumenterna har en positiv inställning till AI och om konsumenternas inställning förändras när AI ger en bättre serviceupplevelse. LÄS MER
5. The consumer attitude towards AI in marketing : An experimental study of consumers attitudes and purchase intention
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : The use of AI has developed during the recent decades, and the application of it within different markets is continually growing. The application of it within marketing comes with different benefits that allow businesses to engage with the consumer and build a stronger relationship. LÄS MER