Sökning: "consumers as resellers"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden consumers as resellers.
1. Do I care: How does the provision of information about the environmental benefits of grain legume cultivation in Sweden influence consumers?
Master-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Grain legume cultivation is promoted to be beneficial for Swedish agriculture due to grain legumes´ ability to engage in biological nitrogen fixation, function as break-crops in cereal-based cropping systems and a general increase in biodiversity. Furthermore, grain legumes are an important pillar of more sustainable diets. LÄS MER
2. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER
3. Konsumenters motivation till att återförsälja kläder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Konsumenters motivation till att återförsälja kläder. Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds Universitet, Campus Helsingborg. KSMK65 Examensarbete för kandidatexamen, VT2020, 15 HP. LÄS MER
4. Från sidoaktivitet till en organisations DNA - En kvalitativ studie om hållbarhetsstrategi i praktiken
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Corporate social responsibility, CSR, has in the last couple of years been researched as an important part of the organizational research area. Previous research has shown difficulties and conflicts within the organizations with regard on integrating sustainability into the business models. LÄS MER
5. E-handel och upprepade köp : En studie om kundlojalitet inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Idag kan konsumenter vara tid och platsoberoende när de ska genomföra ett köp online. Återförsäljarna måste ständigt jobba med utveckla verksamheten för att kunna ge konsumenterna bästa möjliga köpupplevelse. LÄS MER