Sökning: "consumers views"

Visar resultat 16 - 20 av 188 uppsatser innehållade orden consumers views.

  1. 16. Varumärkesaktivism - Positivt eller negativt för företag? : En fallstudie om hur varumärkesaktivism används i ett företag inom klädbranschen samt hur detta uppfattas av deras kunder

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ellen Johnzon; Linnéa Johnzon; [2022]
    Nyckelord :Brand; Brand identity; Brand activism; Sociopolitical issues; Authentic brand activism; Varumärke; Varumärkesidentitet; Varumärkesaktivism; Sociopolitska frågor; Autentisk varumärkesaktivism;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en strategi för marknadsföring som har blivit alltmer uppmärksammad på senare år. Det är en form av ställningstaganden där varumärken lyfter samhällsfrågor för att påverka konsumenterna genom marknadsföring som är skapad och upprätthållen av sociala och politiska värderingar. LÄS MER

  2. 17. Data quality in marine biotoxins’ risk assessment: Perceptions from data production to consumption

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Panagiota Katikou; [2022]
    Nyckelord :Data quality; Data quality dimensions; Data production; Data collection; Data consumption; Data roles; Marine Biotoxins; Risk assessment;

    Sammanfattning : Marine biotoxins constitute one of the major hazards associated with seafood consumption. Risk assessments are essential for the effective management of problems arising from marine biotoxins occurrence, as they are a prerequisite for the establishment or periodic re-evaluation of marine biotoxins regulatory limits and for the adoption of appropriate risk management plans. LÄS MER

  3. 18. Plant-based Meat Alternative Products versus Conventional Meat: Exploring the Construction of Consumers’ Perception from a High Meat-Eaters Perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Akankshya Mishra; Laia Martinez Miracle; [2022]
    Nyckelord :Consumer Perception; Sustainable Consumption; Meat Consumption; Plant-based Meat Alternative Products PBMA ; Plant-based diets; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Plant-based Meat Alternative products versus Conventional Meat: Exploring the Construction of Consumers’ Perception from a High Meat-Eaters Perspective Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Akankshya Mishra and Laia Martinez Miracle Supervisor: Hossain Shahriar Keywords: Consumer Perception, Sustainable Consumption, Meat Consumption, Plant-based Meat Alternative Products (PBMA), Plant-based diets Purpose: The purpose of the study was to acquire an understanding of how consumers build their perception towards PBMA products from the viewpoint of high meat-eaters. Methodology/Empirical data: The study is based on the foundation of social constructionism philosophy. LÄS MER

  4. 19. Konsumentattityder gentemot köp av kläder : En jämförelse mellan två olika generationers konsumentattityder gentemot köp av kläder från nätbutiker respektive fysiska butiker till följd av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Arez Guevara; Ihab Basha Agha; [2022]
    Nyckelord :Consumer behavior; physical stores; e-commerce; clothing; Covid-19; safety; access to information; loyalty; Konsumentbeteende; fysiska butiker; e-handel; kläder; Covid-19; trygghet; tillgång till information; lojalitet;

    Sammanfattning : Den ökade digitalisering har lett till att e-handeln ökat rejält vilket har resulterat i att köp i fysiska butiker minskat. Idag är inköpen inte begränsade till fysiska butiker, utan konsumenter kan enkelt handla via sina datorer, surfplattor eller mobiltelefoner. LÄS MER

  5. 20. Policies for reduced consumption of animal-sourced food: What influences acceptability?

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Stockholm Resilience Centre

    Författare :Johanna Gulliksen; [2022]
    Nyckelord :acceptability; policy acceptability; sustainable food consumption; plant-based diets; food policy; Sweden; Swedish food consumption;

    Sammanfattning : The food industry is one of the main contributors to anthropogenic emissions of greenhouse gases. The greatest impact is caused by production of animal-sourced foods. To reduce the planetary burden, a dietary shift from animal-based to more plant-based foods is necessary. Policy interventions are tools to achieve such a shift. LÄS MER