Sökning: "consumers views"
Visar resultat 21 - 25 av 188 uppsatser innehållade orden consumers views.
21. Icke-energigivande sötningsmedel i Energidryck
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik (kandidat); Lunds universitet/Livsmedelteknisk högskoleutbildning - YTHSammanfattning : Growing concerns about quality of life and health encourage people to adapt to healthy lifestyles and avoid the consumption of foods rich in fat, sugar, and salt. For this reason, sales of foods containing non-energy sweeteners have increased drastically in recent years. LÄS MER
22. The perception of Chinese electric cars : A quantitative study of Norwegian car owners behavioral intentions of purchasing Chinese electric cars
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In a time where environmental issues have become an important topic on the political agenda, car companies have begun transitioning from fossil-fueled vehicles to battery-driven electric vehicles. In this transition, multiple Chinese electric car manufacturers have emerged on the European car market. LÄS MER
23. Obotligt oskäliga avtalsvillkor - En studie om principiella ställningstaganden i rättspraxis beträffande särskilda avtalsklausultyper i ljuset av 36 § avtalslagen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I samband med framarbetandet av 36 § avtalslagen uttrycktes olika uppfattningar vad beträffar hur domstolarnas avgöranden bäst bör utformas för att främja vägledning och förutsägbarhet i en annars obestämd generalklausul. Principiellt med möjlighet att stämpla villkor som oskäliga i sig framfördes i lagmotiven. LÄS MER
24. User Generated Content : En kvalitativ studie om kvinnliga konsumenters inställning till autenticitet av användargenererat innehåll och marknadsföring på Instagram genom influencers inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har tagit 2000-talet med storm vilket har lett till en ny era av Web 2.0. En era som möjliggör för användare att enkelt producera digitalt innehåll och med ett klick publicera det för hela världen att se. LÄS MER
25. Will We Like or Not: Examining the factors that influence consumers’ attitude towards live streaming e-commerce.
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: With the rapid development of information technology, social media and e-commerce platforms have become increasingly popular among consumers. Live streaming e-commerce is a new shopping pattern that has emerged in the process of development. LÄS MER