Sökning: "csr kampanjer"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden csr kampanjer.

  1. 6. Företags sociala ansvar och deras varumärkesidentiteter : en studie kring hur tre företag använder CSR för att påverka sina varumärken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Simone Beck-Friis; Elin Svensson; [2014]
    Nyckelord :CSR; brand image; brand identity; varumärkesidentitet; varumärke; The Body Shop; Patagonia; Max Hamburgerrestauranger; Identitetsprisma; CSR- pyramid;

    Sammanfattning : Dagens konsumenter efterfrågar i allt större utsträckning företagens engagemang gentemot miljö och samhälle. För vissa är Corporate Social Responsibility, CSR, ett krav för att konsumera en tjänst eller produkt. Verksamheter som arbetar med CSR kan stärka sina varumärken samt differentiera sig mot konkurrenterna i branschen. LÄS MER

  2. 7. Skönhet vs Skönhetsideal : Hur en grupp unga kvinnor tolkar Doves kampanj ”Campaign for Real Beauty”.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Mikaela Stokvold; Christina Andersson; [2013]
    Nyckelord :Skönhet; ideal; CSR; Dove; reklamkampanj; inkodning; avkodning;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur en grupp unga, svenska kvinnor mellan 20-30 år upplever de kvinnliga skönhetsidealen, samt att granska vad målgruppen anser om Doves Campaign for Real Beauty. Syftet är att studera om informanterna upplever kampanjen som ett steg i rätt riktning för att öka diskussionen och vidga begreppet skönhet. LÄS MER

  3. 8. Cause related Marketing - en jämförelse mellan brand-cause fit och consumer-cause fit i reklamkampanjer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Grimshorn; Ann-Charlott Jurlander; Aleksander Saga; [2013]
    Nyckelord :CSR; CrM; consumer-cause fit; brand-cause fit; konsumentbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka studenters attityder till CrM samt se om det finns skillnader i studenters attityder gentemot CrM med brand-cause fit och CrM med consumer-cause fit och med studien ämnade vi bidra till existerande teori och forskning om CrM. Studiens empiri utgörs av insamlad data från 236 stycken pappersenkäter som besvarades av kaffedrickande och margarinätande studenter på Ekonomihögskolan i Lund samt Lunds Tekniska Högskola. LÄS MER

  4. 9. Corporate Social Responsibility – ett sätt att styra intryck? : En komparativ studie om tre modeföretags arbete med Corporate Social Responsibility och dess relation till intrycksstyrning

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Jenny Fröjd; Nadia Elamidi; [2011]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; intrycksstyrning; attraktionskraft; rykte;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility är ett aktuellt ämne och en strategi som många företag börjar använda sig mer av. Syftet i denna uppsats har varit att titta på tre svenska modebutikskedjor, deras CSR-arbete och CSR:s roll i intrycksstyrningen på företagen och därmed deras anseende. LÄS MER

  5. 10. Spela Lagom : En studie av Svenska Spels arbete med socialt ansvar utifrån dess externa kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Daniel Lindmark; [2010]
    Nyckelord :SvS; Svenska; Spel; CSR; Spel; Spela; Window-dressing; Strategisk; kommunikation;

    Sammanfattning : Problembakgrund: SvS kommunicerar sitt spelansvar genom den samhälleliga kampanjen Spela Lagom. Inom samhälleliga kampanjer, som kommunicerar ett företags sociala ansvar, finns det alltid en risk att den bild av CSR-arbetet som kommuniceras till mottagaren av denne inte uppfattas motsvara det verkliga arbetet. LÄS MER