Sökning: "d uppsats fallstudie"

Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade orden d uppsats fallstudie.

  1. 11. Empatisk promenad vid GE Healthcare : en fallstudie av samarbetsformer i den innovativa processen mellan FOU- och finansavdelningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreaz Eriksson; Alvaro Gismondi Pett; [2013]
    Nyckelord :samarbetsformer; kommunikation; organisationsförändring; kunskapsöverföring; avvikelser; organisationsstruktur; innovation;

    Sammanfattning : GEHC är en del av GE koncernen som har som sin uppgift att vara ledande inom sitt affärsområde. För en sådan organisation är det viktigt att ha ett framgångsrikt samarbete och att allokera sina resurser på bästa möjliga sätt för att skapa innovativa produkter. LÄS MER

  2. 12. En barnlitterär figur från förr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Larissa Dubberke; [2012]
    Nyckelord :kundsegmentering.; bokserie; nostalgi; nylansering; barnbokmarknad; barn- och ungdomslitteratur; marknadsföring; marknadsanalys; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fallstudie av ett förlags marknadsföring av fyra stycken barnböcker som ingår i en serie. Därutöver utvecklas en marknadsplan till utgivningen, vilket förutsätter en analys av barnbokmarknadens statistik och trender. Vidare sker en dokumentation av lanseringsprocessen och en redovisning för förlagets marknadsplan. LÄS MER

  3. 13. Hinder och konflikter : en fallstudie om ett förändringsarbete på Akademiska sjukhuset

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lars Ökvist; Joakim Lundin; [2011]
    Nyckelord :Förändringsarbete; Hinder; Konflikter; Kommunikation; Ledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Hinder och konflikter – En fallstudie om ett förändringsarbete på Akademiska sjukhuset. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Joakim Lundin, Lars Ökvist Handledare: Tomas Källqvist Datum: 2011 – maj Syfte: Uppsatsen har sitt syfte i att kartlägga hinder och konflikter i en organisationsförändring hos Akademiska Sjukhuset i Uppsala. LÄS MER

  4. 14. CoDriver : Handledarens kunskap som villkor för effektiva introduktionsprogram i arbetslivet

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Per Angemo; [2011]
    Nyckelord :introduktionsprogram; grupprocesser; ledarskap; prestation; rekrytering;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: CoDriver - Handledarens kunskap som villkor för effektiva introduktionsprogram i arbetslivet Nivå: D-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Per Angemo Handledare: Agneta Sundström Datum: 2011 – maj   Syfte: Mot bakgrund av att det idag finns behov av att låta nyanställda få ta tid att gå igenom ett introduktionsprogram syftar denna fallstudie till att undersöka följande frågeställningar: 1) Hur arbetar organisationer i dag med planering, genomförande och uppföljning av introduktionsprogram i samband med rekrytering? samt 2) Hur kan en ökad kunskap kring prestationsvillkor, grupprocesser och ledarskap förändra en organisations syn på introduktionsprogrammets vikt, planering, genomförande och uppföljning? Metod: Undersökningen har genomförts i formen av en fallstudie. Inom ramen för fallstudien har i första hand genomförts fokusgrupper. LÄS MER

  5. 15. Personalförmåner som en form av intern employer branding : Med syfte att behålla och attrahera medarbetare

    Master-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Malin Lindgren; Karoline Pettersson; [2011]
    Nyckelord :Intern employer branding; personalförmåner; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera om och i så fall hur intern employer branding i form av personalförmåner inverkar på medarbetarnas arbetstillfredsställelse och därmed deras benägenhet att stanna i företaget samt hur företaget kan nyttja personalförmåner för att behålla och attrahera medarbetare. I denna fallstudie, som genomförts i ett företag inom bank- och försäkringsbranschen, har datainsamlingen gjorts genom individuella intervjuer, fokusgruppsintervjuer, dokument, statistik samt ett skattningsformulär. LÄS MER