Sökning: "definition anknytning"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden definition anknytning.

  1. 1. Identification of Child Maltreatment : A Systematic Literature Review on Professionals' Identification of Child Maltreatment and the Influencing Factors that Affect their Ability to Act.

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILD

    Författare :Jenny Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Child maltreatment; child abuse; child neglect; professionals; identifying; child security; Barn; misshandel; försummelse; yrkesverksamma; identifiering; skyddsnät;

    Sammanfattning : Several organizations actively work for children's rights to a safe and secure upbringing (WHO, 2022b; UNICEF, 2021). Despite this, over 1 billion children were exposed to physical, sexual, or psychological/emotional harm in 2021 (WHO, 2022c). LÄS MER

  2. 2. Rädslan som förtrycker och diskriminerar muslimer : En kvalitativ litteraturstudie av termen islamofobi och dess anknytning till definitionen av fobi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Amer Mehic; [2023]
    Nyckelord :Islamofobi; muslimer; fobi; rädsla; hat; terrorism; xenofobi;

    Sammanfattning : Islamophobia is a phenomenon that has developed very dramatically since the beginning of the 21st century due to several different factors. This has given rise to negative consequences for many individuals around the world who identify with the religion of Islam (Muslims). LÄS MER

  3. 3. “Vi stänger kontorsdörren och pratar med folk via en skärm, fast vi har kollegor på jobbet” : En studie om social interaktion och gemenskap i digitala team

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Elma Hamzagić; Madelene Julin; [2022]
    Nyckelord :Virtual teams; digital teams; fellowship; social interaction; organizational support structures; Virtuella team; digitala team; gemenskap; social interaktion; organisatoriska stödstrukturer;

    Sammanfattning : The development in today's labor market is characterized by digitalization and it is becoming increasingly common to work in teams where collaboration mainly takes place in digital forums. The new ways of working cause challenges regarding fellowship and social interaction in digital teams. LÄS MER

  4. 4. Kan lantbrukares financial literacy påverka deras möjligheter till att få lån vid en investering? : en kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Elin Jonasson; Axel Magnusson Björk; [2021]
    Nyckelord :Investering; financial literacy; finansiell förmåga; lån; lantbrukare; bank; finansiering; Investment; financial literacy; loan; farmer; bank; financing;

    Sammanfattning : För att bibehålla eller öka livsmedelsproduktionen i Sverige behövs investeringar och möjlighet till utveckling för lantbruksföretag. Vidare är branschen kapitalintensiv och möjligheter till finansiering behövs, något som kan upplevas som svårt att få. LÄS MER

  5. 5. Hur upplever svenska millennials syftesdriven marknadsföring annorlunda, när det kommer från lokala kontra globala varumärken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Särnell; Pontus Carlén; Åsa Sturesson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Syfterdriven marknadsföring; Syfterdriven kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Kurs: ​FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Pontus Carlén, Åsa Sturesson, Anton Särnell Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Syftesdriven marknadsföring, Anknytning, Komparativ fördel, Varumärkeskapital, Misslyckande, Statistiskt signifikant Syfte: Syftet med denna studie var att utvärdera om unga svenska konsumenter skulle uppfatta lokala varumärken i ett annat ljus jämfört med globala varumärken när de utövade syftesdriven marknadsföring. Metod: Genom att använda definitionerna av Alden et al (2013) representerade SAS det lokala varumärket medan Gillette representerade det globala varumärket. LÄS MER